افتتاح ۳ خانه خلاق و نوآوری تخصصی در تهران

 پرویز کرمی، رییس ستاد اجرایی‌سازی سند ملی فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق با اشاره به این‌که این خانه‌های خلاق و نوآوری با هدف جذب ایده‌های خلاقانه برای ایجاد کسب و کار و تجاری‌سازی محصولات و صنایع فرهنگی و شکل‌گیری شرکت‌های خلاق، افتتاح می‌شود، ادامه داد: ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق در جهت کمک به توسعه اقتصاد خلاق، حمایت از شکل‌گیری و توسعه طرح و کسب‌وکارهای مبتنی بر خلاقیت، نوآوری و فناوری را در دستور کار قرار داده است.

دبیر ستاد فناوری‌های نرم وتوسعه صنایع خلاق به حمایت از ایجاد و توسعه زیرساخت‌های توسعه‌دهنده صنایع خلاق اشاره کرد و افزود: این سه خانه خلاق و نوآوری، روز شنبه هشتم آبان‌ماه جاری در چارچوب سیاست‌ها و اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح خواهند شد.

کرمی با اشاره به نقش اثرگذار شرکت‌های خلاق در رونق زیست‌بوم نوآوری و تولید ناخالص ملی، گفت: در این زمینه، خانه‌های خلاق و نوآوری به عنوان یکی از هسته‌های مهم کمک به تسهیل و تسریع ایده و طرح‌های خلاقانه، نوآورانه و تیم‌های آنها برای ایجاد کسب و کار و تجاری‌سازی محصولاتشان مطرح است که برنامه آن توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی می‌شود.

افتتاح ۳ خانه خلاق و نوآوری تخصصی در تهران

رییس ستاد اجرایی‌سازی سند ملی فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق با اشاره به محوریت فعالیت خانه‌های خلاق تازه تاسیس، گفت: افتتاح نخست، مربوط به خانه خلاق و نوآوری راه ابریشم است که در حوزه فناوری و نوآوری‌های آموزشی فعالیت دارد و از ظرفیت استقرار ۱۰ شرکت خلاق برخوردار است.

وی با بیان این‌که افتتاح دوم به خانه نوآوری تولیدمحتوا، پویانمایی و رسانه هم‌آرا اختصاص دارد، ادامه داد: این خانه خلاق و نوآوری، در حوزه تولیدمحتوا، پویانمایی و رسانه فعالیت دارد. این خانه نوآوری ظرفیت استقرار ۶ تیم مستقر و ۱۰ تیم دورکار خلاق را دارد.

کرمی با اشاره به سومین افتتاح مربوط به خانه خلاق و نوآوری کودک، نوجوان و خانواده دانادل، اظهار کرد: حوزه فعالیت این خانه خلاق و نوآوری؛ کودک، نوجوان و خانواده است که ۶ تیم خلاق را میزبانی می‌کند.

راه‌اندازی ۷۰ خانه خلاق و نوآوری

بنابر اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دبیر ستاد فناوری‌های نرم وتوسعه صنایع خلاق با اشاره به این‌که هم اکنون در کشور حدود ۱۴۰۰ شرکت خلاق فعال هستند، اظهار کرد: راه‌اندازی خانه‌های خلاق و نوآوری اقدامی برای گسترش فعالیت این شرکت‌ها و رونق تولید محصولات آن‌ها است. همچنین در حال حاضر حدود ۷۰ خانه خلاق و نوآوری در کشور راه‌اندازی شده‌ است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا