سیاست های حمایتی مشترک آمریکا و اروپا از محققان و تولیدات نانو فناوری

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری nanosafetyclusterh این کارگاه که در ابتدای سال جاری برگزار شد منجر به تقویت سیاست های مشترک دو گروه برای حمایت از محققان و تولیدات نانو فناوری در این کشورها شده است.

چهارمین کارگاه به منظور ارتقا و تعمیق همکاری های دو طرف در زمینه تحقیقات ایمنی، سلامت و زیست محیطی (nanoEHS or nanosafety) فناوری نانو برگزار شد.CORs به طور مستقیم، چندین حوزه اولویت دار، شامل ایجاد مبنای دانش جامع nanoEHS و همکاری های بین المللی برای توسعه اقدامات برتر و استانداردهای منسجم را بررسی می کنند.

براساس این گزارش شرکت کنندگان این کارگاه پیشرفت های مربوط به تحقق اهداف و برنامه های COR، اقدامات برتر مشترک و حوزه های مشخص برای همکاری بین جوامع تحقیقاتی را بررسی کردند.CORs برای بررسی چالش های جدید، حوزه کاری خود را به تعیین مشخصات فناوری نانو نیز توسعه داده است.

اکنون CORs برهفت حوزه، تعیین مشخصات، پایگاه داده و مدل سازی رایانه ای، بررسی انتشار از طریق چرخه حیات، سم شناسی اکولوژی، سم شناسی انسانی، ارزیابی ریسک و کنترل و مدیریت ریسک تمرکز دارد.
CORs از هدف مشترک توسعه مسئولانه فناوری نانو، همان طور که در راهبرد تحقیقاتی EHS پیشگامی ملی فناوری نانوی ایالات متحده آمریکا و راهبرد تحقیقاتی NanoSafety Cluster اتحادیه اروپا آمده است، حمایت می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا