آسان شدن پیدا کردن اسپانسر برای کاربران در اینستاگرام

فروشگاه‌های تابع، فرمت جدیدی از فروشگاه‌های خرید موجود در فیسبوک هستند. اما آخرین نسخه از این فروشگاه‌ها به سازندگان اجازه می‌دهد تا محصولاتشان را برای فروش در دسترس کاربران قرار دهند.

وقتی کاربران این محصولات را از این فروشگاه‌ها خریداری نمایند، سازندگان حق کمیسیون دریافت می‌کنند (اگرچه شرایط دقیق این فرایند به تفصیل ذکر نشده است). این شرکت اعلام کرده که در حال حاضر این ویژگی خرید فقط برای سازندگانی در دسترس است که جزیی از این برنامه باشند. اینستاگرام همچنین بر روی قابلیت‌های جدید صندوق پیام ورودی کار می‌کند تا برند‌ها به‌راحتی بتوانند با اسپانسرهای خود ارتباط برقرار کنند. در قابلیت جدید دایرکت اینستاگرام، پیام‌های برندها در بخش اختصاصی partnerships قابل دسترس خواهد بود.

این شرکت اعلام کرده که این کار به اینگونه پیام‌ها الویت می‌دهد تا در بین سایر پیام‌ها گم نشوند. اینستاگرام همچنین در حال کار بر روی قابلیتی است که سازندگان را به سهولت در اختیار اسپانسر‌ها قرار می‌دهند. با استفاده از این ابزارها، سازندگان می‌توانند برند‌های دلخواه خود را مستقیما از طریق این پلتفرم شناسایی کنند. علاوه‌ بر این، برندها می‌توانند بر اساس عواملی مانند سن، جنسیت و تعداد دنبال کنندگان، سازندگان متناسب با نیازهای خود را بیابند.

این ابزار‌ها در حال آزمایش اولیه هستند و تعداد کمی از برندهای تجاری و سازندگان در آن حضور دارند. اما این شرکت قبلا اعلام کرده بود که چنین ویژگی‌هایی می‌تواند با استقبال گسترده‌ی کاربران مواجه شوند. باید صبر کرد و دید که این قابلیت چه زمانی به‌طور رسمی منتشر خواهد شد.

بد نیست بدانیم که اینستاگرام در راستای بالابردن رضایت کاربران خود و به‌عنوان حرکتی رو به جلو در انتشار محتواهای ویدیویی، قصد آزمایش قابلیت‌های جدیدی را در پلتفرم خود دارد. در ابتدا اینستاگرام تصمیم دارد تا محدودیت ۱۵ ثانیه‌ای استوری‌ها را تا یک دقیقه افزایش دهد تا ما با ویدیوهای یکپارچه‌ای در استوری‌ها روبه‌رو شویم. تصاویر منتشر شده از بخش توسعه‌ی اینستاگرام نشان می‌دهند که به‌زودی استوری‌ها با هدف تشویق کاربران به تولید محتواهای ویدیویی به ۶۰ ثانیه افزایش خواهند یافت.

با این قابلیت شما قادر خواهید بود تا ویدیو‌های Reels خود را بدون تقسیم کردن به بخش‌های ۱۵ ثانیه‌ای و به‌صورت یکجا در استوری‌ خود آپلود کنید. این پلتفرم پیش از این هم مدت زمان ویدیو‌های Reels را تا یک دقیقه افزایش داده بود. اینستاگرام همچنین یک نشانگر برای مشخص کردن اینکه ویدیوی کاربر به بخش Reels حساب کاربری آن اختصاص دارد هم اضافه خواهد کرد تا دیگر کاربران را به بخش آن هدایت کنند. آدام موسری در ماه گذشته از ادغام ابزار‌های ویدیویی این اپلیکیشن با هدف ساده‌سازی فرآیند تولیدمحتوا و کاهش ابزارهای مختلف این پلتفرم خبر داده بود. این شبکه‌ی اجتماعی همچنین اعلام کرد از فردا کاربران می‌توانند از طریق مرورگرهای دسکتاپ، تصاویر و ویدیوهایشان را پست کنند.

این در حالی است که اینستاگرام چند روز پیش، از قابلیت جدیدی برای پخش زنده با نام Live Scheduling رونمایی کرد که در واقع ابزار زمان‌بندی لایو‌های اینستاگرام محسوب می‌شود. ویژگی جدید Live Scheduling به کاربران اجازه می‌دهد که برنامه‌های لایو خود را تا ۹۰ روز قبل از فرارسیدن موعد مقرر برنامه‌ریزی کنند. همچنین کاربران هم می‌توانند برای حضور در این پخش زنده از ویژگی یادآوری استفاده کنند که در زمان شروع پخش زنده آن‌ها را مطلع می‌کند.

برخی از تحلیلگران ادعا می‌کنند که اینستاگرام در ماه‌های اخیر پیشرفت اپلیکیشن تیک‌تاک را به صورت واضحی حس کرده که خطری جدی برای این پلتفرم محسوب می‌شود. برای همین اینستاگرام سعی دارد تا با ارائه‎‌ی قابلیت‌های جدید و متنوع، طرفداران و کاربران خود را در این پلتفرم نگه‌ دارد. این اقدامات باعث می‌شود تا اینستاگرام تمرکز بیشتری بر عناصر کلیدی که بیشترین نقش را در جذب کاربران دارد (استوری‌ها و Reels) داشته باشد.

همچنین این پلتفرم چند روز قبل از قابلیت Collabs رونمایی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد به طور مشترک یک پست معمولی یا Reel را منتشر کنند. روی هم رفته به لطف قابلیت Collabs، پست یا Reel مشترک بین دو اکانت برای فالوورهای هر دوی آن‌ها منتشر می‌شود و همچنین کامنت‌ها و تعداد لایک‌ها هم به طور مشترک در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. برای بهره‌گیری از این مشخصه باید به صفحه‌ی مربوط به تگ کردن دوستان مراجعه کنید و از این بخش می‌توانید چنین کاری را انجام دهید.

از روز پنجشنبه اینستاگرام بالاخره انتشار پست و ویدیو از طریق مرورگرهای کامپیوترهای دسکتاپ را ممکن کرده است. اینستاگرام ماه‌ها قبل این مشخصه را به طور محدود آزمایش کرد و حالا قرار است برای تمام کاربران ارائه شود. اگرچه این یک ویژگی بسیار ابتدایی و ساده محسوب می‌شود، ولی در کل اینستاگرام توجه چندانی به نسخه‌ی وب خود، به‌خصوص برای کامپیوترها، نشان نمی‌دهد. باید خاطرنشان کنیم که سال گذشته قابلیت ارسال و دریافت دایرکت به نسخه‌ی وب اینستاگرام اضافه شد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا