حفظ منافع اقتصادی در گرو مراقبت از محیط زیست است

دکتر سید حجت مهدوی سعیدی، معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی، در گفتگو با خبرنگار سیناپرس درباره اهمیت توسعه صنایع خلاق در کشور گفت: همیشه ظرفیت های آشکار و پنهان زیادی در ایران پهناور وجود داشته است که ارتباط و هماهنگی نهادها و سازمان های مرتبط با صنایع خلاق فرهنگی در پیشرفت این صنایع بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: از آنجایی که یکی از ظرفیت های پنهان کشور و مناطق آزاد گردشگری است، هدف ما این است که در آینده ای نزدیک به این صنعت رونق ببخشیم. در کل با توجه به محرومیت ها و محدودیت ها در اثر اعمال تحریم ها باید به ظرفیت های پنهان کشور توجه بیشتری کنیم.

به گفته مهدوی سعیدی، با آشکارتر شدن این ظرفیت های پنهان می توانیم به تولید ثروت برسیم.  

وی افزود: قصد داریم در راستای توسعه بیشتر گردشگری در منطقه آزاد انزلی، ارتباطات بیشتری در تهران با سازمان ها بگیریم.

معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: امروزه منطقه اروسیا مرکز توجه بسیاری از سیاست مداران و برنامه ریزان در باب منافع اقتصادی شده است. در این میان حفظ محیط زیست اهمیت زیادی دارد. به اعتقاد من حفظ منافع اقتصادی در مناطق آزاد باید با منابع محیط زیست هماهنگی داشته باشد.

مهدوی سعیدی گفت: می توان با آگاهی و درایت برای توسعه اقتصادی در منطقه آزاد انزلی با حفظ محیط زیست یک برنامه ریزی ترکیبی داشت. یکی از معضلات سازمانی ما سو تفاهماتی است که در میان بخش های مختلف وجود دارد رای توسعه اقتصادی باید در یک بستر تفاهم آمیز دست به اقدام بزنیم.

وی در ادامه با اشاره به همکاری با سمن ها گفت: به اعتقاد من نهاد های مردمی  و فعالان زیست محیطی و گردشگری  مددرسانان شایانی برای ما هستند و در نشست های متعددی که در اداره منطقه آزاد انزلی با این فعالان داشتیم، قرار است نهاد های مردمی را هم در بسیاری از فعالیت ها دخیل کنیم.

مهدوی سعیدی در پاسخ به این پرسش که نقش شتابدهنده ها در فرآیند صادراتی مناطق آزاد را چگونه ارزیابی می کنید گفت: متاسفانه مناطق آزاد در استفاده از شتابدهنده ها چندان موافق عمل نکرده در بحث های تئوری فعال بودیم اما به لحاظ عملی چندان فعالیت نکردیم. به تازگی با شرکت های معدودی وارد همکاری شدیم و معتقدم اگر می خواهیم در بحث صادرات موفق عمل کنیم حتمن باید از برنامه شتابدهی استفاده کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا