هک شدن خودروها و بازگشت میلیون ها ماشین به کارخانه ها

باور عمومی به عبارت هک به نحوی شکل گرفته است که با شنیدن این عبارت بیشتر افراد به یاد کامپیوتر می افتند ولی با توجه به هوشمند شدن دنیای امروزی ما باید این ذهنیت را تغییر داد. در دنیای امروز ما تقریبا می توان هر چیزی را به صورت هوشمند یافت و هوشمند بودن به معنای ارتباط تنگاتنگ با فناوری کامپیوتر است؛ ب عبارت ساده تر می توان گفت که هر چیزی که پسوند هوشمند را یدک می کشد، می تواند هک شود.

با توجه به استفاده فناوری های کامپیوتری برای کنترل از راه دور امکانات خودروها می توان از امکانات فراوانی بهره مند شد ولی در عین حال امکان هک شدن خودروها افزایش خواهد یافت. در همین راستا نیز به تازگی شاهد یکی از بزرگ ترین هک های تاریخ در رده خودروها بوده ایم. در این هک، خودروهای شرکت جیپ با یک بحران بزرگ روبرو شدند.

این مشکل موجب شده بود تا هکرها بتوانند از راه دور خودروهای این شرکت را خاموش کنند و با توجه به این شرایط تصادف های متعددی رخ دادند و شرکت سازنده مجبور به اعلان فراخوانی برای خودروهایی که این مشکل را داشتند شد. به این ترتیب در بازه زمانی بسیار کوتاهی تعداد 1 میلیون و 400 هزار خودرو به این شرکت بازگردانده شدند که مسلما می تواند بار بسیار سنگینی را بر دوش این شرکت آمریکایی قرار بدهد.

هکرها با استفاده از پنل مرکزی این خودرو می توانستند به کنترل راه دور آن دست بزنند و به همین علت نیز تمامی مدل های جدیدی سری چروکی چیف این شرکت به کارخانه بازگردانده شدند. شرکت جیپ اعلام کرده است که هنوز برآورد دقیقی از میزان جراحت های رخ داده به واسطه تصادف های ناشی از این هک در دسترس نیست ولی این شرکت در تلاش است تا هرچه زودتر مشکل یاد شده را حل کرده و فرایند کاری خود را از سر بگیرد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا