برخورداری 70 طرح از حمایت‌ های توانمندسازی پارک پردیس

به گزارش سیناپرس، مدیر کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک پردیس در مراسم اختتامیه طرح تیکاف که همزمان هفته نکوداشت بیست سالگی پارک برگزار شد، گفت: سومین دوره طرح توانمندسازی تیکاف با ثبت نام بیش از 2600 طرح از 30 استان کشور آغاز شد و در پایان 70 طرح از حمایت های مختلف پارک برای تسهیل فرایند تجاری سازی برخوردار شدند.

احمد عسگری مدیر کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک پردیس در پایان رویداد دو روزه اختتامیه سومین طرح توانمندسازی تیکاف که با حضور تیم های ارائه برترین طرح ها از سراسر کشور برگزار شد، گفت: سومین دوره طرح تیکاف تفاوت‌هایی با دوره‌های قبل دارد. دوره‌های قبل ویژه اعضای بنیاد ملی نخبگان برنامه‌ریزی شده بود؛ اما در سومین دوره تیکاف با توجه به نیاز کشور و با پیشنهاد پارک فناوری پردیس به معاونت علمی و فناوری، قرار بر این شد میزبان همه علاقه‌مندان باشیم.

او افزود: علاوه بر این،‌ به دلیل شرایط به وجود آمده به علت شیوع بیماری کرونا، سومین دوره تیکاف به صورت مجازی برگزار شد و این موضوع باعث شد امکانی فراهم کنیم که علاقه‌مندان در دیگر استان‌ها نیز امکان شرکت در این طرح را داشته باشند.

او ادامه داد: ثبت‌نام سومین دوره طرح تیکاف از آذر ماه سال گذشته آغاز شد. در بازه مهلت ثبت‌نام، 2600 نفر از 31 استان در طرح ثبت‌نام کردند. 50 درصد از ثبت‌نام کنندگان دارای مدرک ارشد و دکتری، 40 درصد دارای مدرک کارشناسی و 10 درصد نیز دارای مدرک دیپلم و فوق دیپلم بودند.
مدیر کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک پردیس گفت: از 2600 نفری که در مرحله اول ثبت‌نام کردند، 400 نفر برای شرکت در طرح برگزیده شدند و در نهایت 110 نفر یا گروه انتخاب شده و در دوره 3 تا 5 ماهه تیکاف بسته به نیاز تیم، شرکت کردند. در پایان و در اختتامیه دوره طرح تیکاف در روزهای 21 و 22 مهرماه نیز 70 طرح با حضور در مرحله آخر موفق به کسب حمایت های مختلف پارک برای تسهیل مسیر تجاری سازی خود شدند.

عسگری ادامه داد: مسیری که برای دوره تیکاف درنظر گرفتیم، شامل 3 مرحله بود. مرحله اول آزمون خودشناسی و خود ارزیابی، مرحله دوم، شناخت حوزه کسب‌ و کار و وضعیت بازار و مرحله سوم نشست، تمرین و بازدید های مورد نیاز برای شناخت افراد از تیم و فضای کارآفرینی بود.
او اظهار کرد: در پایان این دوره افراد باید بتوانند شناخت کاملی از تیم‌ خود داشته باشند، ابعاد طرح کسب‌وکار خود را بشناسند، آن را تحلیل کرده و نسخه تجاری‌سازی محصول خود را تدوین کنند. در واقع مباحث تحلیل بازار، شناخت رقبا و ایجاد شناخت نسبت به نهادهای ارائه‌دهنده خدمات، مرحله سوم را تشکیل می‌دهد.

مدیر کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک پردیس در پایان اظهار داشت: حمایت‌های پارک در این طرح به دو صورت مادی و معنوی ارائه خواهد شد. بخشی از حمایت مالی در مرحله اول (آزمون) تامین شده است. همچنین کمک هزینه حداقل 6 میلیونی تومانی بابت هر فرد در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، در ادامه مسیر، ما افراد را با شتاب‌دهنده‌ها، شبکه فن‌بازار ملی و … آشنا خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، ، تیکاف با هدف تسهیل فرآیند تجاری سازی طرح های نوآورانه و مهارت افزایی علاقه مندان به کارآفرینانی طراحی شده است. این دوره اولین بار از سال ۱۳۹۵ با هدف توانمندسازی مخترعان سطح سه بنیاد ملی نخبگان با حمایت معاونت فناوری ریاست جمهوری و همکاری پارک فناوری پردیس کار خود را شروع کرد و با توجه به استقبال صورت گرفته و دستاوردهای به دست آمده، در سال های بعد نیز این روند برای عموم مخترعان و صاحبان طرح نیز اجرا شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا