تشکیل کارگروه مشترک میان وزارت گردشگری و نهاد ریاست جمهوری

علی اصغر شالبافیان در دیدار با رضا نقی‌پور مدیرکل تشریفات نهاد ریاست جمهوری که با هدف احصای بسترهای مساعد همکاری دو سویه تشکیل شده بود؛ گفت: حضور مقامات رسمی و بین‌المللی کشورهای مختلف در ایران فرصتی مطلوب برای آشنایی عمیق با ظرفیت‌های گردشگری کشور به شمار می‌آید که با تشکیل کارگروهی مشترک می‌توان ضمن آگاهی از رویدادها و زمان میزبانی‌های پیش رو از این امکان برای معرفی داشته‌های گردشگری کشور استفاده کرد.

معاون گردشگری همچنین با پیشنهاد همکاری در تنظیم سفر مهمانان خارجی به ایران اعلام آمادگی کرد و گفت: این امکان وجود دارد که در برنامه سفر مقامات علاوه بر بازدید از یکی از استان‌های مطرح در حوزه گردشگری کشور، استان‌های کمتر شناخته شده نیز گنجانده شود.

شالبافیان همچنین برگزاری جشن‌های آئینی و رویدادهای فرهنگی را نیز یکی دیگر از ابزارهای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی ایران اسلامی به مهمانان ریاست جمهوری عنوان و تاکید کرد می‌توان محل کاخ موزه‌های تاریخی کشور را به این منظور در نظر گرفت.

معاون گردشگری در ادامه بهره‌مندی از سایر ظرفیت‌های موجود همانند استفاده از خوراک‌های محلی در منوی ضیافت مقامات، استفاده از صنایع‌دستی ایران به عنوان هدیه و سوغات مهمانان، ارائه اقلام تبلیغاتی همانند کتابچه‌های جیبی معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران و به طور کل از احصای فرصت‌های مستعد همکاری استقبال کرد.

همچنین پیرو نتایج برگزاری دیدار مذکور تصمیم بر آن شد تا از محوطه‌های داخلی و بیرونی نهاد ریاست جمهوری که محل تردد و یا برگزاری جلسات مقامات بین‌المللی است؛ با برپایی نمایشگاه‌های محدود، نمایش تابلوها و اقلام تبلیغاتی مرتبط امکان ارتباط عمیق‌تر نسبت به شناخت ابعاد مختلف و متنوع جاذبه‌های گردشگری ایران فراهم شود.


 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا