دسترسی جامعه علمی کشور به پرسشنامه های استاندارد فارسی تسهیل می شود

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی با اعلام این خبر گفت: با توجه به نیاز روزافزون پژوهشگران و محققان به ابزارهای سنجش و سلامت و کیفیت زندگی وابسته به سلامت، این پایگاه در پی آن است که دسترسی جامعه علمی کشور را به گونه های فارسی ابزارهای استاندارد تسهیل کند.

دکتر علی منتظری افزود: بانک اطلاعاتی ابزار سنجش سلامت و کیفیت زندگی یک جویشگر (موتور جستجو) است که از سوی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی طراحی و راه اندازی شده است.

وی هدف از راه اندازی این پایگاه را حفظ حقوق معنوی مولفان، مترجمان و پژوهشگران و همچنین اطلاع و دسترسی جامعه علمی کشور به نسخه (گونه) فارسی پرسشنامه های استاندارد و بین المللی اندازه گیری سلامت و کیفیت زندگی عنوان و تاکید کرد: این بانک پرسشنامه های متنوعی از جمله پرسشنامه های عمومی سلامت و کیفیت زندگی،پرسشنامه های اختصاصی سلامت و کیفیت زندگی،گونه های متفاوت یک پرسشنامه (از قبیل انواع تفصیلی و کوتاه پرسشنامه ها) وهرگونه پرسشنامه ی اندازه گیری موضوعات وابسته به سلامت و کیفیت زندگی را شامل می شود.

برای ارسال اطلاعات مربوط به پرسشنامه های گونه فارسی در خصوص سنجش سلامت و کیفیت زندگی می توانید به تارگاه  بانک اطلاعاتی ابزارهای سنجش سلامت و کیفیت زندگی به آدرس www.qolbank.ir مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا