سلامت روان جامعه پس از دوران کرونا جدی گرفته شود

سعید حبیبا روز چهارشنبه در همایش کرونا، دانشجویان و سلامت روان افزود: سلامت روان بحث جدی است که باید مورد توجه قرار گیرید؛ زیرا از هر ۶  جوان یک نفر بحث سلامت روان را تجربه می کند.

حبیبا ادامه داد: کرونا اهمیت چنین همایش هایی را چند برابر می کند. آموزش و مسایل آگاهی بخش در سلامت روان از مهم ترین اهداف این همایش است که بحث سلامت روان باید در دوران پس از کرونا مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: جوانان امروز به لحاظ برخی مسایل اقتصادی مشکلات خاصی دارند که آنها را دچار مسایل سلامت روان می کند. بر اساس آمار موجود هر ۴۰ ثانیه یک نفر بر اثر مسایل سلامت روان در دنیا جان خود را از دست می دهد.

حبیبا اظهار داشت: بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، بسیاری از افراد سلامت روان خود را به دلیل مسایل و مشکلات خاص از دست می دهند. بررسی های این سازمان نشان می دهد، بحث باورها و نگرش های منفی بر این امر تاثیر گذار بوده و سلامت روان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی گفت: استیگما(انگ اجتماعی) و بر چسب های منفی و واقعیت ها نشان می دهد افرادی که سلامت روان آنها در خطر است، اگر از  متخصصان امر  کمک نگیرید، ممکن است دچار مشکل شده و اوضاع برای فرد بدتر شود.

حبیبا تصریح کرد: کرونا بحث سلامت روان را به شدت مهم کرده است و فردی که دچار مشکلات روانی شده باید با اقدامات زود هنگام به او رسیدگی شود تا اینگونه افراد از هر گونه مرگ احتمالی نجات پیدا کنند.

وی با تاکید بر حمایت دانشگاه تهران از سلامت روان جامعه گفت: باید دست در دست هم طوری عمل کنیم که بحث سلامت روان جامعه بیش از این مورد توجه قرار گیرد و به آن پرداخته شود.

همایش کرونا، دانشجویان و سلامت روانی، اجتماعی و معنوی صبح امروز چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ با حضور متخصصان مسائل اجتماعی و روان شناختی دانشجویان کشور به مدت ۲ روز در سالن همایش های رفاه آغاز شد.

«اختلالات روانی، کرونا و سوگ ابراز نشده، کرونا خانواده و فرزندان، کرونا و آموزش مجازی، کرونا، سرمایه و اعتماد اجتماعی، کرونا و رسانه، کرونا و مسئولیت‌های مدنی و کرونا، نقش دولت و مسئولین» از جمله محورهای این همایش است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا