بررسی مسائل اجتماعی و روان شناختی دانشجویان

این همایش دو روزه با همکاری دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، مرکز مشاوره دانشگاه تهران، انجمن‌های علمی روانشناسی و مشاوره ایران و نیز همکاری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به شکل حضوری و مجازی و با استقبال استادان و دانشجویان در حال برگزاری است.

«اختلالات روانی، کرونا و سوگ ابراز نشده، کرونا خانواده و فرزندان، کرونا و آموزش مجازی، کرونا، سرمایه و اعتماد اجتماعی، کرونا و رسانه، کرونا و مسئولیت‌های مدنی و کرونا، نقش دولت و مسئولین» از جمله محورهای این همایش است.

بیش از ۱۵۰ مقاله و چهار پانل تخصصی شامل «کرونا، سلامت زیستی، روانی و اجتماعی و معنوی، آسیب شناسی و مداخلات درمانی، کرونا، خانواده و سبک زندگی، کرونا، فرهنگ، رسانه، آموزش مجازی، کرونا، چالش های حقوقی و حمایت از حقوق شهروندان» با حضور چندین متخصص مسائل اجتماعی و روان شناختی دانشجویان کشور از وزارت علوم، دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه پیام نور، دانشکده رفاه، دانشگاه بقیه الله (عج)، دانشگاه شهید رجایی، دانشگاه امام صادق (ع) و دانشکده صدا و سیما در این کنگره دو روزه برگزار خواهد شد که نتایج و دست آوردهای این کنگره در بحث بازگشایی دانشگاه ها و سیاست ها و برنامه های ویژه دانشجویان بکار خواهد رفت.  

سلامت روح و روان به عنوان یکی از شاخص های پویایی و شکوفایی کشورها، نزدیک به دو سال است که با شیوع کرونا دستخوش تغییر شده تا آنجا که به گفته کارشناسان، ضرورت دستیابی به درمان آسیب های روحی و روانی همه اقشار جامعه در دوران کرونا و پساکرونا را دوچندان کرده است.

سلامت روان از مهم ترین مقوله های حوزه بهداشت به شمار می رود که بنا بر تعریف سازمان جهانی بهداشت، سلامت روان به حالتی از کیفیت زندگی گفته می شود که فرد بتواند توانایی های خود را شناسایی کند و با استرس های روزمره به راحتی کنار بیاید؛ درواقع یک فرد سالم از لحاظ روانی باید بتواند به راحتی کار کند و با جامعه در مشارکت باشد.

سازمان جهانی بهداشت با توجه به اهمیت سلامت روان در عصر حاضر اعلام کرده است: اگر اقدام عاجلی صورت نگیرد، بیماری روانی تا ۲۰۳۰ میلادی شایع ترین بیماری در جهان خواهد شد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

تا روز گذشته (سه شنبه) ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۷۸۵ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۳ هزار و ۸۱ نفر رسیده است.

۵ میلیون ۲۴۹ هزار و ۹۵۶ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

همچنین ۵ هزار و ۱۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۳۳ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۸۷۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین تاکنون ۴۶ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۵۰۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۰ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۸۸۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶۷ میلیون و ۲۹ هزار و ۳۸۱ دُز رسید.       

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا