دانشجویان مستعد با اجرای طرح کارورزی به صنایع معرفی می‌شوند

محمد حسین کریمیان افزود: دانشجویانی که در این طرح شرکت می کنند، پس از فارغ التحصیلی از توانایی بالای اشتغال برخوردار خواهند شد.

کریمیان ادامه داد: امید است در آینده نزدیک ۲۵ درصد ورودی های کارشناسی این دانشگاه در طرح کارورزی شرکت کنند؛ زیرا کارورزی سبب افزایش مهارت دانشجویان در رشته های تحصیلی خواهد شد.

وی اظهار داشت: در این خصوص زمینه ای فراهم می شود که دانشجویان با شرکت در دوره کاروزی دروس خود را هدف دار انتخاب می کنند.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: دانشگاه های بزرگ خارجی سابقه طولانی در برگزاری دوره کوآپ دارند و برای تقویت این موضوع زیرساخت ها و حمایت های لازم نیز ایجاد شده است. در دوره کوآپ دانشجویان از ترم تحصیلی چهار یا پنج، در مجموع دو ترم و دو تابستان را در صنعت مشغول به کار می شوند که در این طرح طول دوره تحصیل دانشجو افزایش می یابد، اما جزو سنوات دانشجو به شمار نمی آید.

وی اظهار داشت: برای برگزاری این دوره آیین نامه ای در سال گذشته تصویب و از بهمن سال ۹۹ دوره اول این طرح در دانشگاه اجرا شد. در دوره اول ۱۰ دانشجو به شرکت ها و کارخانه های مختلف کشور اعزام شدند.

کریمیان با تاکید بر اینکه دوره دوم این طرح نیز آغاز شده و دانشکده های بیشتری در دانشگاه اقدام به اجرای این طرح کرده اند، ادامه داد: باتوجه به اینکه در برخی موارد در جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی مشکلاتی به وجود آمده است، با اجرای این طرح می توان دانشجویان مستعد را برای کار به صنایع معرفی کنیم.

وی یادآور شد: در دوره اول این طرح از سوی دانشکده مهندسی صنایع ۲ دانشجو و از سوی دانشکده مهندسی کامپیوتر هشت دانشجو به صنایع معرفی شدند و در دور دوم این طرح که اکنون نیز در حال برگزاری است، ۲۲ دانشجو از دانشکده های مختلف دانشگاه به صنایع مختلف معرفی شده اند.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برای اجرای این طرح با صنایع مختلف تفاهم نامه منعقد می شود و صنایع قبول کرده اند براساس قانون کار دانشجویان را بیمه و حقوق پرداخت کنند.

کریمیان خاطرنشان کرد: هم اکنون بستری فراهم شده است که دانشجویان جزو تیم های کاری و عملیاتی صنعت مربوطه قرار گیرند. اکنون دانشکده مهندسی کامپیوتر با بیشترین آمار که ۱۵ دانشجو است در دوره یک و دو این طرح فعال بوده است. همچنین دانشکده مهندسی صنایع نیز با سه دانشجو در دوره اول و دوم این طرح شرکت کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: دانشکده مهندسی پلیمر با هفت دانشجو، دانشکده مهندسی هوافضا با یک دانشجو، دانشکده مهندسی معدن با سه دانشجو و دانشکده مهندسی نساجی با سه دانشجو در این طرح فعال هستند.

کریمیان گفت: شرکت هایی که اکنون دانشجویان این دانشگاه در آنها در قالب طرح کاورزی(کوآپ) مشغول به فعالیت هستند بسیار خشنود هستند. دانشجویان نیز از اجرای این طرح رضایت کامل دارند.

وی افزود: با غالب دانشجویان فعال در این طرح تماس گرفتم و همگی شرکت در این طرح و فعالیت در صنعت مرتبط با رشته خود را مفید و موثر اعلام کردند.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: در این طرح دانشجویان دختر و پسر حضور دارند و بسیاری از این دانشجویان دارای معدل های بسیار خوب و بالا هستند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا