معرفی نسل جدید فرمان تاشو در خودروهای هیوندای

به گزارش سیناپرس، اطلاعات و تصاویر جدید منتشر شده از سوی شرکت خودروسازی هیوندای نشان می دهد این شرکت طی تصمیمی انقلابی قصد دارد از نوع جدید فرمان تاشو در خودروهای هوشمند خود استفاده کند.

بر این اساس اعلام شد فرمان های جدید می تواند تا ۲۵ سانتیمتر به سمت جلو و عقب حرکت کرده و در صورت عدم نیاز به استفاده، به طور کامل در داشبورد جمع شده تا فضای بیشتری در جلوی صندلی راننده آزاد شود.

گفتنی است حق اختراع این دستگاه در سراسر جهان ثبت و این شرکت معتقد است که می تواند در آینده آن را به سایر خودروسازان بفروشد.

جانگ دان چوی، مدیر بخش طراحی شاسی و تامین ایمنی شرکت هیوندای در این رابطه گفت: اهداف هیوندای همواره فراتر از تفسیر و استفاده مجدد از فناوری های موجود است. به گزارش سیناپرس، ما می خواهیم فناوری و قطعاتی را توسعه دهیم که برای خودروهای آینده کاملاً جدید و البته کاربردی و امن باشد. به همین دلیل ما به توسعه نوآوری های آینده نگر بر اساس دانش خود در زمینه فناوری های اصلی ادامه خواهیم داد.

به گزارش سیناپرس، مرکز هیوندای موبیس (Hyundai Mobis) فرایند طراحی و ساخت قطعات اصلی این سیستم کاملاً جدیدی را طراحی کرده است. از جمله فناوری های نوین به کار رفته در این فرمان ها می توان به ستون فرمان، یک دستگاه کنترل نیروی واکنش و یک مکانیزم ریل کشویی اشاره کرد که همگی دارای دوام بالا بوده و کاملا قابل اطمینان و امن هستند.

این فرمان تاشو همچنین ارتباط فیزیکی بین فرمان و لاستیک ها را به کمک سیگنال های الکترونیکی ایجاد می کند که در حال حاضر و در خودروهای معمولی  به وسیله اهرم و میله فرمان انجام می شود.

هیوندای موبیس معتقد است این فناوری جدید با به حداقل رساندن ارتعاشات منتقل شده از چرخ ها به فرمان خودرو و راننده، بهترین عملکرد ممکن را در شرایط مختلف جاده ای ارائه می دهد. به گزارش سیناپرس، علاوه بر موارد فوق، مجموعه ای از سنسورها و سیستم کامپیوتر مرکزی ECU در این این فرمان تعبیه شده است تا اطمینان حاصل شود که خودرومی تواند در مواقع اضطراری نیز به حرکت خود ادامه دهد.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: autocar

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا