چهارصد و پنجاه و سومین شورای علمی جهاددانشگاهی با دو دستور جلسه برگزار شد

چهارصد و پنجاه و سومین شورای علمی جهاددانشگاهی با حضور اکثریت اعضا و با دو دستور جلسه "بررسی سیاست ها و اهداف حوزه تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان در برنامه توسعه هفتم جهاددانشگاهی" و "بررسی سیاست ها و اهداف حوزه فرهنگی در برنامه توسعه هفتم جهاددانشگاهی" تشکیل شد.

درابتدای جلسه دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی از زحمات دکتر مهدی باصولی معاون هماهنگی و امورمجلس این نهاد و همکاران ایشان در پیشبرد فرآیندهای مرتبط با بررسی سیاست ها و اهداف حوزه های مختلف جهاددانشگاهی در برنامه هفتم تشکر کرد.

در ادامه دکتر بهروز بادکو رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان مقدماتی در خصوص فرآیند تدوین سیاست ها و اهداف سازمان توضیحاتی ارایه داد و سپس محمد حامد شام بیاتی سرپرست معاونت پشتیبانی سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان اقدامات انجام شده در راستای تدوین سیاست ها و اهداف سازمان در برنامه هفتم از جمله بررسی وضعیت و نقاط قوت و ضعف سازمان در برنامه ششم، پیاده سازی الگوی فرآیندی فعالیت های سازمان و بررسی و بازنگری سیاست ها، اهداف کلان و برنامه های سازمان و عناوین سیاست ها و اهداف برنامه هفتم توسعه و نیز سنجه های مترتب بر آن را بیان کرد.

پس از ارایه گزارش، اعضای حاضر در جلسه نظرات خود در خصوص سیاست ها و اهداف حوزه تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان را ارایه کردند که از جمله آن ها می توان به ارتباط با حوزه آموزش عالی جهاددانشگاهی، تلاش در راستای ثبت برندهای ملی و بین المللی و توجه به حلقه پژوهش و فناوری در درون جهاددانشگاهی اشاره کرد.

در ادامه، دستور جلسه دوم با عنوان بررسی سیاست ها و اهداف حوزه فرهنگی در برنامه توسعه هفتم جهاددانشگاهی آغاز شد. با توجه به این که این موضوع برای بار دوم در شورای علمی مطرح می شد، بنابراین ابتدا دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی درخصوص روند انجام اصلاحات مورد نظر شورای علمی توضیح داده و دکتر تقوی مدیرکل اداره راهبری امور فرهنگی اصلاحات انجام شده در سیاست ها و اهداف را مطرح کرد.

پس از ارایه گزارش، اعضای شورای علمی نظرات خود در این خصوص دبیان کردند که ازجمله این موارد می توان به ارتباط با پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، ارتقاء جایگاه رسانه ای جهاد و ورود ایسنا به حوزه های بین المللی و ارائه گزارش های تحلیلی توسط کلیه رسانه های جهاد اشاره کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا