خطر جدی همه گیری ویروسی آنفولانزا در جهان

به گزارش سیناپرس، کارشناسان بیماریهای واگیردار در ژاپن با هشدار نسبت به شیوع احتمالی آنفولانزا در این فصل و برخلاف پائیز و زمستان گذشته ، از مردم خواستند  تا سریعتر واکسن آنفولانزا تزریق کنند.

به دلیل این هشدار جدی و خطر قریب الوقوع بروز یک همه گیری کشنده در این کشور، واکسیناسیون آنفلوانزا از ابتدای ماه جاری میلادی در ژاپن آغاز شد.

گفتنی است تاکنون چند مورد ابتلا به آنفولانزا در این فصل گزارش شده است، که این موضوع می تواند بر میزان نگرانی های موجود بیافزاید زیرا این مساله در ابتدای پائیز  بسیار نادر است.
وزارت بهداشت ژاپن همه ساله داده های مربوط به تعداد مبتلایان به آنفولانزا که توسط ۵ هزار بیمارستان در سراسر کشور از پاییز تا بهار  جمع آوری می شود را منتشر می کند. به گفته سازمان بهداشت جهانی، شیوع آنفولانزا در تابستان امسال در سایر نقاط جهان از جمله کشورهایی چون بنگلادش و هند تأیید شده است.

به گزارش سیناپرس، دولت انگلیس نیز هشدار داد که میزان شیوع آنفولانزا در سال جاری ممکن است یک و نیم برابر سالهای پیشین باشد.

موارد فوق نشان می دهد خطر شیوع آنفولانزا در سراسر جهان جدی است اما در این میان ژاپن شرایط وخیم تری را تجربه می کند و به همین دلیل در ماه سپتامبر ، انجمن بیماری های واگیر دار ژاپن توصیه کرد که همه مردم واکسن آنفولانزا دریافت کنند.
این انجمن در بیانیه خود اعلام کرد: ژاپن فصل گذشته شیوع آنفلوآنزا را تجربه نکرده است زیرا مردم در برابر همه گیری کرونا اقدامات پیشگیرانه ای از جمله استفاده از ماسک صورت، ضد عفونی کردن دائمی دست ها و … را  انجام دادند. با این حال کارشناسان هشدار می دهند در صورت از سرگیری سفرهای بین المللی ممکن است ویروس آنفولانزا در سراسر جهان گسترش یابد.
نوریو سوگایا ، پزشک بیمارستان کییو ، واقع در یوکوهاما، در این رابطه گفت: متاسفانه ایمنی ما در برابر ویروس ها کاهش یافته است و ویروس سینسیتیال تنفسی که باعث ایجاد ذات الریه در نوزادان و کودکان نوپا می شود ، تابستان امسال به طور گسترده ای در ژاپن گسترش یافت.
سوگایا هشدار داد: ممکن است همزمان با موج  ششم کرونا شاهد شیوع آنفولانزا نیز باشیم. متاسفانه علائم آنفولانزا و کووید ۱۹ مشابه هستند و انتظار می رود با شیوع آنفولانزا سیستم مراقبت های پزشکی دچار مشکل شود.

پژوهشگران در آستانه فصل سرما توصیه می کنند همه مردم به ویژه افراد مسن ، نوزادان ، کودکان نوپا و زنان باردار باید واکسن آنفولانزا تزریق کنند.
مقامات بهداشتی ژاپن همچنین از مردم خواستند بین واکسیناسیون کرونا و آنفولانزا حداقل دو هفته فاصله در نظر گرفته و به هیچ وجه دو واکسن را در یک بازه زمانی دریافت نکنند.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: japantimes
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا