آیا تقصیرها گردن این هورمون است ؟

به گزارش سیناپرس، بر اساس تحقیقات جدید دانشمندان، سطح تستوسترون خون به طور قابل توجهی با نوع روابطی که مردان و زنان برقرار می کنند و همچنین رفتار جنسی آن ها مرتبط است.

این موضوع که در یافته های یک تحقیق نظرسنجی ملی بریتانیا در مورد نگرش ها و شیوه های زندگی جنسی مطرح شده، بینش های مفصلی را درباره چگونگی تأثیر متفاوت هورمون فوق در رفتار جنسی مردان و زنان در سطح جمعیتی ارائه داده است.

تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد؛ زنان و مردانی که دارای سطح بالای هورمون تستوسترون بوده اند، در پنج سال گذشته بیش از یک شریک جنسی همزمان داشته اند. هرچند این موضوع در زنان کمتر بوده و آنان را بیشتر به سمت رفتارهای تک نفره جنسی نظیر خودارضایی سوق داده است

در این پژوهش جالب، محققان میزان هورمون تستوسترون را در نمونه بزاق نزدیک به 4000 فرد بزرگ سال اندازه گیری کرده و در کنار آن، از یک پرسشنامه علمی خاص برای بررسی ارتباط بین مقدار این هورمون و نحوه بیان رفتارهای جنسی افراد استفاده نمودند.

برای انجام این کار از سیستمی به نام «سیستم آزمایش استاندارد طلا» به منظور طیف سنجی جرمی و تجزیه و تحلیل نمونه های بزاق 3،722 شرکت کننده شامل 1599 مرد و 2123 زن 18 تا 74 ساله استفاده شده است..به گزارش سیناپرس، بر اساس این تجزیه و تحلیل ها، زنان و مردانی که دارای سطح بالای هورمون تستوسترون بوده اند، در پنج سال گذشته بیش از یک شریک جنسی همزمان داشته اند. هرچند این موضوع در زنان کمتر بوده و آنان را بیشتر به سمت رفتارهای تک نفره جنسی نظیر خودارضایی سوق داده است.  

این درحالی است که تا پیش از این، تستوسترون معمولاً و تنها به عنوان محرک بیولوژیکی میل جنسی در مردان در نظر گرفته می شد و نقش آن در امیال جنسی زنان حتی کمتر درک شده بود.

به گزارش سیناپرس، البته مجریان تحقیق فوق اشاره کرده اند که نتایج به دست آمده از پژوهش آن ها بایستی با پیش زمینه تاثیرات اجتماعی نیز مورد بررسی قرار گیرند. یافته های فوق در نشریه بین المللی The Journal of Sex Research منتشر شده اند.

نویسنده: محمدرضا شجاعیه
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا