باورهای خرافی درباره بزرگ شدن قلب را بدانید

به گزارش سیناپرس، به طور کلی دلایل مختلفی می ‌تواند باعث ایجاد عارضه بزرگ شدن قلب شود اما معمول ‌ترین دلایل چنین اتفاقی، فشارخون بالا و بیماری عروق کرونر هستند. از دلایل دیگری که سبب ایجاد این بیماری می ‌شوند می‌ توان به :عفونت ویروسی قلب، داشتن دریچه قلب غیرعادی، بارداری (بزرگ شدن قلب در اواخر دوره بارداری و زایمان)، بیماری های کلیوی همراه با دیالیز، مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر، بیماری ایدز، مشکلات ارثی و ژنتیکی اشاره کرد.  به ‌طورکلی می ‌توان گفت بیماری‎ های مادرزادی قلبی، بیماری‎ های دریچه‎ و ماهیچه قلب همگی در درازمدت می ‎توانند موجب بزرگ شدن اندازه قلب شوند. 

نتایج تحقیقات جدید متخصصان انگلیسی نشان می‌ دهند حتی قرار گرفتن در معرض سطح پایینی از آلودگی هوا می ‌تواند در بزرگ شدن حفره قلب که پیش ‌زمینه نارسایی قلبی است، مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید:

چرا قلب بزرگ می شود؟

طبق گزارش گروه تحقیقاتی دانشکده پزشکی جورجیای ایالات‌ متحده آمریکا به سرپرستی نورمن پولاک (Norman Pollack)، کودکانی که سبزیجات کمتری مصرف می‌کنند ، از کمبود ویتامین (K1) رنج خواهند برد که در اثر آن محفظه ‌های قلب بیشتر در معرض خطر بزرگ شدن قرار می ‌گیرند.به گزارش سیناپرس، محققان دانشگاه گرین مری (Queen Mary) در لندن و دانشگاه آکسفورد نیز  در پژوهش‌ های خود ارتباط عوارض چاقی و اضافه‌ وزن روی اندام ‌های مختلف بدن را نشان داده و تأکید کردند که چاقی موجب می ‌شود قلب بزرگ‌ تر و سنگین ‌تر از حد عادی خود شود.

باورهای غلط

تحرک برای مبتلایان به بیماری قلبی مضر است: درست نیست كه بگوييم داشتن تحرک برای مبتلایان به بیماری ‌های قلبی ازجمله بزرگ شدن قلب مضر است چراکه کم‌ تحرک بودن می ‌تواند منجر به لخته شدن خون در پاها و به خطر افتادن سلامت عمومی بدن شود. به گزارش سیناپرس، فعالیت بدنی زیر نظر پزشک،  کمک می‌ کند تا عضله قلب تقویت شود و جریان خون به مغز و اندام‌ های داخلی بهتر صورت گیرد. البته برای بیمارانی که به عارضه بزرگ شدن قلب دچار هستند انجام  ورزش‌های مناسب و خاصی توصیه می ‌شود. 

افرادی که سال‌ها سیگاری بوده‌اند، با ترک آن نمی ‌توانند شانس خود را برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ‌های قلبی ازجمله بزرگ شدن قلب کاهش دهند: این ‌یک تصور غلط است چرا که مزایای ترک سیگار از همان لحظه ترک نمایان خواهد شد.به گزارش سیناپرس، محققان معتقدند تنها یک سال پس از ترک سیگار، خطر حمله قلبی در فرد تا ۵۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد و ۱۰سال پس از ترک سیگار شانس فرد برای ابتلا به بیماری‌ های قلبی درست مانند کسانی است که هرگز سیگار نکشیده ‌اند.

بیماری ‌های قلبی و بزرگ شدن قلب مشکل اصلی مردان است: بیماری ‌های قلبی جنسیت نمی ‌شناسد در برخی دوره‌ ها مردان بیشترین آمار ابتلا به مشکلات و بیماری ‌های قلبی را در اختیار داشتند در برخی دوره‌ ها زنان. 

گزارش: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا