آینده همه گیری کرونا همچنان بدبینانه است

به گزارش سیناپرس، آندری شکودا (Andrei Shkoda)، پزشک ارشد بیمارستان شماره ۶۷ مسکو، در گفتگو با شبکه تلویزیونی راشیا ۱ اعلام کرد: پیش بینی زمان پایان همه گیری ویروس کرونا با توجه به روند فعلی واکسیناسیون، نسبتاً بدبینانه است. این موضوع به طور خاص در روسیه نمود دارد. 
من در اینجا باید صادقانه اعتراف کنم که تجربیات پیشین نشان می دهد هر بیماری همه گیری بین سه تا پنج سال طول می کشد و در این میان به هر میزان افراد بیشتری واکسینه شوند ، همه گیری زودتر از بین رفته و ما مجبور نیستیم تا سال های ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ منتظر بمانیم. 

وی در ادامه  تاکید کرد: پیشرفت در مبارزه با همه گیری ویروس کرونا بستگی به فعالیت جوامع دارد. رعایت پروتکل های بهداشتی نقشی اساسی در کنترل گسترش بیماری داشته و این مساله نیز  بسیار مهم است که در صورت داشتن هر نوع علامتی، با پزشک متخصص مشورت کرده و هرگز خود درمانی نکنید.به گزارش سیناپرس، مردم باید به یاد داشته باشند که مهمترین سلاح ما در مقابل این بیماری، واکسیناسیون است.

طی هفته های گذشته نکته جالبی در بیمارستانی که من در آن فعالیت می کنم و بسیاری از دیگر بیمارستان ها مشاهده شده و باید اذعان داشت که در این مدت هیچ بیمار واکسینه شده ای در بخش مراقبت های ویژه بستری نشده است.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون حدود ۲۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار   نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده و بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر  نیز جان خود را از دست داده اند.
از جمله دیگر موارد مهم در مبارزه با کرونا، سرعت یافت روند واکسیناسیون در کشورهایی است که از این امر مهم عقب مانده اند و به گفته متخصصان، مصونیت جهانی زمانی ایجاد می شود که بخش عمده مردم جهان نسبت به کووید ۱۹ واکسینه شوند.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا