رونمایی زیرمنطقه ای گزارش جهانی آموزش برای همه 2015 یونسکو در تهران

مراسم رونمایی زیرمنطقه ای از گزارش جهانی آموزش برای همه 2015 و نشست های تخصصی آن با همکاری مشترک کمیسیون ملی یونسکو، دفتر زیرمنطقه ای یونسکو در تهران، وزارت آموزش و پرورش و یونیسف و با مشارکت کشورهای پاکستان، افغانستان و ترکمنستان تدارک یافته است که در روزهای 6 و 7 مرداد 1394 در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این نشست که با مشارکت حدود 140 نفر از سیاست گذاران، برنامه ریزان و کارشناسان آموزشی ایران و هیات های نمایندگی از کشورهای زیرمنطقه و متخصصان یونسکو و یونیسف ترتیب یافته، ایجاد فرصتی به منظور بحث و تبادل نظر در مورد پیشرفت ها و چالش های مربوط به پیشبرد اهداف شش گانه آموزش برای همه در زیرمنطقه است.

آشنایی با بهترین فعالیت ها و تجربه های کشورها در زمینه رفع چالش ها و نقشه راه آینده کشورها در زمینه آموزش پس از 2015 با توجه به 'چارچوب عمل جهانی آموزش 2030: به سوی آموزش و یادگیری مادام العمر باکیفیت و برابر برای همه' نیز از دیگر اهداف برگزاری این نشست های تخصصی به شمار می آید.

جلسه های تخصصی این نشست در شش موضوع اصلی همچون تجربه های کشورهای افغانستان و پاکستان در زمینه گسترش آموزش و مراقبت اوان کودکی (هدف 1 برنامه آموزش برای همه)، تجربه های جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در زمینه دستیابی همگان به آموزش پایه / ابتدایی (هدف 2 برنامه آموزش برای همه)، تجربه های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه ایجاد مهارت های زندگی و یادگیری مادام العمر (هدف 3 برنامه آموزش برای همه) برگزار می شود.

تجربه های جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در زمینه بهبود نرخ سوادآموزی بزرگسالان تا 50 درصد (هدف 4 برنامه آموزش برای همه)، تجربه های جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در زمینه دسترسی یکسان دختران و پسران به آموزش (هدف 5 برنامه آموزش برای همه) و تجربه های کشورهای پاکستان و افغانستان در زمینه آموزش با کیفیت (هدف 6 برنامه آموزش برای همه) نیز موضوع سه نشست تخصصی دیگر این برنامه خواهد بود.

در بخش دیگر این نشست، یک پانل تخصصی با موضوع دیدگاه های کشورهای زیرمنطقه در زمینه دستور کار برنامه آموزش 2030 با شرکت هیئت های نمایندگی کشورهای زیرمنطقه برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا