شناسایی خویشاوند تیراناسوروس در ابعاد مرغ خانگی

به گزارش سیناپرس، دیرینه شناسان بریتانیایی به تازگی گونه ای از دایناسورها را کشف کرده اند که به گفته آنها قدیمی ترین دایناسور گوشتخوار موجود در بریتانیا است. این دایناسور یکی از خویشاوندان تیراناسوروس به اندازه مرغ است که به نام Pendraig milnerae شناخته می شود.

بر اساس مقاله ای که روز چهارشنبه در مجله Royal Society Open Science منتشر شد، مشخص می شود که این دایناسور Pendraig milnerae نام داشته و از گونه تروپودها بوده و بیش از ۲۰۰ میلیون سال پیش در انگلستان زندگی می کرد. تروپودها گوشتخواران دو پا با استخوان های توخالی و پای سه انگشتی محسوب می شوند که مشهور ترین آن ها همان  T. Rex است.

بقایای فسیل شده Pendraig milnerae  برای نخستین بار در دهه ۱۹۵۰ از معدنی در ولز به دست امد. پندریگ در زبان قدیمی ولزی به معنی  اژدهای واقعی است.
موزه تاریخ طبیعی در لندن طی بیانیه ای در این رابطه اعلام کرد: در ابتدا دانشمندان فسیل های این دایناسور را با گونه های دایناسورهای شناسایی شده که در آن زمان به نام Syntarsus شناخته می شد اشتباه گرفتند، اما شناسایی مجدد بسیاری از دایناسورها، نیازمند نگاه جدیدی به فسیل های فراموش شده ولزی بود. 

استفان اسپیکمن ، از پژوهشگران ارشد این تیم تحقیقاتی اعلام کرد: هیچ ویژگی  واضحی وجود ندارد که این گونه را متمایز کند. این دایناسور دارای ترکیب خاصی از چندین شخصیت است که وی را در گروه خود منحصر به فرد کرده است. به گزارش سیناپرس، دانشمندان اعلام کردند هنوز نمی دانند که آیا این فسیل های کوچک متعلق به گونه نابالغ این دایناسورها هستند یا به نوع بزرگسال این جانور تعلق دارند.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: nbcnews

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا