ایران در پاندمی کرونا موفق عمل کرد

به گزارش سیناپرس، دکتر کمال حیدری، معاون وزیر بهداشت در مراسم تکریم و معارفه معاونین سابق و‌ جدید بهداشت وزارت بهداشت که با حضور مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی برگزار شد، گفت: با توجه به وضعیت جمعیتی کشور، بیماری های غیرواگیر و شیوه زندگی جامعه، می بایست در بهداشت سرمایه گذاری زیادی انجام شود تا بعد از این همه تلاطم ها بتوانیم قدمی بلند در توسعه این حوزه برداریم.
 
وی افزود: در زمینه "آی تی" با حجم وسیع دیتای موجود در حوزه بهداشت و سلامت کار آنطور که باید جلو نرفته است و در این حوزه کار اساسی باید صورت گیرد. همچنین یکبار برای همیشه باید تکلیف پزشک خانواده و نظام ارجاع را مشخص کنیم.
 
معاون بهداشت خاطرنشان کرد: بسیاری از اسناد بهداشتی تدوین شده که هنوز عملیاتی نشده اند لذا باید بدنه وزارتخانه را در این بخش تقویت کرد. متاسفانه کووید 19 خیلی از کارها را تحت الشعاع قرار داد، باید  به سمت انجام تکالیف و اسناد برویم.
 
دکتر حیدری با اشاره به دغدغه های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه بهداشت، گفت: بهداشت حمایت همه ارکان نظام سلامت را می طلبد تا با توجه به خدمات شایسته همکاران در دوران کرونا به جایگاه اصلی خود برسد.
 
وی اظهار داشت: سرمایه اجتماعی حوزه سلامت اکنون خیلی ارتقا یافته که باید برای دوره پساکرونا آن را جهت دهی کرده و از اکنون توجه خود را برای این دوران متمرکز کنیم.
 
وی افزود: به کمک معاونت توسعه خیلی نیازمندیم و منابع بهداشت می بایست از آن حوزه تخصیص و جهت داده شود. همچنین باید از کارشناسان استانی خبره که نقش برجسته در اجرای برنامه های ابلاغی دارند  برای پیشبرد کارها کمک بگیریم.

سرمایه گذاری در حوزه بهداشت، سرمایه گذاری بلند مدت است

 مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی نیز در این مراسم گفت: حوزه بهداشت جزو معدود حوزه های نظام سلامت است که تعداد قابل ملاحظه ای مدیر توانمند را ارائه کرده مدیرانی که با علاقه و دلسوزی به مراتب مدیریتی رسیده اند و این حوزه به عنوان بخش مدیرپرور شناخته می شود.
 
دکتر سیدمحمد پورحسینی افزود: این جلسات، تودیع و معارفه نیست چون نه کسی قرار است از مجموعه نظام سلامت خارج شود و نه چهره جدیدی وارد حوزه بهداشت می شود، همه با هم در حوزه سلامت آشنا و دوست هستند.
 
وی بیان داشت: جابجایی مسئولیت ها در نظام سلامت مانند دوی امدادی است. کسی مسیری را آمده و دوست دیگری می آید تا ادامه مسیر بدهد. دکتر حیدری در سیستم کارشناسی حوزه بهداشت معرفی شده و خرسندیم که یک نفر از خانواده بزرگ بهداشت به عنوان معاون بهداشت وزارتخانه انتخاب شده است.
 
وی اضافه کرد: من در سالهای اخیر عظمت کار حوزه بهداشت را بیشتر درک کردم. در شرایط عادی هم کار در این حوزه سخت است و کووید کار را سخت تر کرد.
 
دکتر پورحسینی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در حوزه بهداشت سرمایه گذاری بلند مدت است، گفت: با سرمایه گذاری در این حوزه سلامت مردم متحول می شود.
 
وی در پایان سخنانش از زحمات دکتر رئیسی معاون سابق بهداشت و سایر مدیران این حوزه قدردانی کرد.

موفقیت ایران در پاندمی کرونا

دکتر رییسی معاون سابق بهداشت وزارت بهداشت در این مراسم عملکرد ایران در کرونا را موفق ارزیابی کرد و گفت: الان زود است درباره مدیریت کرونا در جهان قضاوت کنیم ولی از نظر من ایران در این زمینه موفق عمل کرد.
 
وی افزود: در این سال ها سیل، زلزله و کرونا مشکلات عمده حوزه بهداشت بود که در نگاه اول مشکلاتی بزرگ  قلمداد می شود.
 
وی بیان داشت: خوشبختانه اکنون مردم، حوزه بهداشت را می شناسند و همه به آن احساس نیاز می کنند. باید از این فرصت برای ارتقای جایگاه بهداشت بهره برد.
 
وی در پایان از توانمندی های دکتر حیدری در طول سالیان متمادی خدمت در حوزه بهداشت به نیکی یاد و از مدیران، کارشناسان و همه دست اندرکاران حوزه بهداشت در سراسر کشور به خاطر زحماتشان در طول 4 سال گذشته قدردانی کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا