اعزام نخستین تیم فیلمسازی حرفه ای به فضا

به گزارش سیناپرس، راکت فضاپیمای سایوز -2.1a که قرار است فضاپیمای سرنشین دار سایوز MS-19 را به مدار زمین منتقل کند، امروز سه شنبه از مرکز فضایی بایکونور به ماموریت اعزام می شود. 

گفتنی است ماموریت این فضاپیما با تمامی ماموریت های فضایی پیشین، متفاوت است زیرا در این سفر فضایی، آنتون شکاپلروف ، فضانورد آژانس فضایی روسیه به همراه یولیا پرسیلد هنرپیشه حرفه ای و کیلیم شیپنکو کارگردان مشهور دنیای سینما قرار است جهت فیلمبرداری و ساخت نخستین  فیلم بلند سینمایی در فضا، به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) اعزام شوند.

آژانس فضایی روسیه در این رابطه اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده،  عملیات اعزام این گروه به ایستگاه فضایی بین المللی، در روز پنجم اکتبر ۲۰۲۲ (برابر با ۱۳ مهر ماه)، ساعت ۱۱:۵۵ دقیقه به وقت مسکو انجام می شود. این عملیات با هدف پرتاب فضاپیمای حامل و کپسول سرنشین دار سایوز MS-19 از پایگاه فضایی بایکونور برنامه ریزی شده است.

بر این اساس گفته می شود پرواز به ایستگاه فضایی بین المللی تقریباً طی ۳ ساعت و ۱۷ دقیقه انجام شده و سپس اتصال با ماژول Rassvet و ورود این تیم فیلمسازی به ایستگاه بین المللی در حدود ساعت ۱۵:۱۲ دقیقه به وقت مسکو در همان روز برنامه ریزی شده است.
خدمه پشتیبان این تیم شامل اولگ آرتمیف ، فضانورد آژانس فضایی روسیه ، آلنا موردووینا هنرپیشه و آلکسی دودین فیلمبردار است که در صورت بروز مشکل برای اعضای تیم نخست، جایگزین آن ها خواهند شد.

به گزارش سیناپرس،به این ترتیب پرسیلد و شیپنکو ممکن است اولین گروه فیلمبرداری باشند که از فضا دیدن کرده و به مدار زمین می روند. بر اساس اطلاعات موجود، آنها به ایستگاه بین المللی فضایی پرواز می کنند تا یک درام فضایی درباره یک پزشک زن را فیلمبرداری کنند که برای نجات یک فضانورد به مدار زمین پرواز می کند. خدمه فیلم باید حدود ۳۵ تا ۴۰ دقیقه از زمان کل فیلم را در ایستگاه بین المللی فیلمبرداری کنند. پرسیلد و شیپنکو قرار است ۱۲ روز را در مدار زمین گذرانده و سپس با فضاپیمای سایوز MS-18 به همراه اولگ نوویتسکی فضانورد آژانس فضایی روسیه، که از بهار امسال در ایستگاه بین المللی بود ، به زمین باز گردند. 

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا