ناوگان هوایی ایران نیازمند نوسازی است

رحمت الله فیروی پور، رییس کمیته حمل و نقل مجلس، در گفتگو با خبرنگار سینا پرس با شاره به اهمیت برگزاری سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران که از سوی پارک ملی علوم  فناوری های نرم و صنایع فرهنگی اواخر مهر ماه سال جاری برگزار می شود، گفت: در کل طرح و بیان یک موضوعی به شکل همه جانبه در جامعه و ذکر نقطه نظرها و دیدگاه ها می تواند کمک زیادی به برنامه های آتی آن موضوع کند. مروری که بر صنعت گرشگری در این چند ساله گذشته در سمپوزیوم ملی یک صد سال گردشگری می شود، بسیار با اهمیت است و این رویداد نگرش همه جانبه ای به ما در فرایند تحولات آن می دهد؛ اینکه کجا بودیم و الان در چه شرایطی هستیم.

وی افزود: باید بتوانیم در خلال مواردی که یاد می شود، نقایص و مشکلات خود را برطرف کنیم. امروزه صنعت گردشگری به عنوان یک مولفه در آمدزا در جهان مطرح است و بعد از نفت جایگاه مهمی دارد؛ بنابراین با توجه به برجستگی های مهم کشور ما و امتیازاتی که در حوزه گردشگری طبیعی، تاریخی و آثار باستانی دارد، توسعه گردشگری می تواند بازوی حمایتی مهمی برای اقتصاد کشور به حساب بیاید.  

وی با اشاره به اهمیت حمایت های دولت از صنعت حمل و نقل در توسعه گردشگری گفت: تمام مسیر های حمل و نقل حمل و تقل ها می تواند به نحوی در زمینه گردشگری تاثیر جدی بگذارند، چراکه یکی از ابزار های مهم توسعه این صنعت رشد و استاندارد سازی است. مهمترین موضوعی است که نیازمند توجه ویژه مسوولان در باب حمل و نقل باید مورد توجه قرار بگیرد ایمنی است.  این موضوع در حمل و نقل هوایی حساسیت بیشتری دارد و با توجه به تحریم ها دولت باید توجه خاص به این امر داشته باشد.  

به گفته رییس کمیته حمل و نقل مجلس، ناوگان هوایی کشور نیازمند نوسازی است. در واقع اگر بتوانیم هواپیماهای جدید را در بازار حمل و نقل هوایی کشور وارد و با قیمت متعادل از گردشگران استقبال کنیم، گام مهمی در این زمینه برداشته ایم. بنابراین نیاز است تا سرمایه گذاران به صورت جدی وارد عرصه شوند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا