تزریق واکسن آنفولانزا در دوره کرونا حیاتی است

در همه گیری کرونا تزریق واکسن کووید ۱۹ بسیار مهم است اما در فصل پاییز و زمستان که فصل شیوع آنفولانزا است، نباید تزریق واکسن آنفولانزا را نیز فراموش کرد. 
فصل آنفولانزای سال گذشته، احتمالاً به دلیل استفاده از ماسک و فاصله گیری فیزیکی برای جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ بسیار ملایم بود اما اکنون که این دستورالعمل ها کاهش پیدا کرده، فصل آنفولانزای امسال ممکن است کاملاً متفاوت باشد.
پزشکان متخصص ایالات متحده آمریکا توصیه می کنند همه افراد بالای شش ماه باید در برابر آنفولانزا واکسینه شوند. دکتر پدرو پیدرا (Pedro Piedra) ویروس شناسی مولکولی و میکروبیولوژی و اطفال در کالج پزشکی بیلور در هوستون اعلام کرد که همه واکسن های آنفلوانزا در این فصل حاوی چهار جزء برای محافظت در برابر ویروس های آنفلوانزای فصلی هستند. کودکان زیر ۹ سال که هرگز تزریق واکسن آنفولانزا انجام نداده اند باید دو دوز با فاصله چهار هفته دریافت کنند. از آنجا که نوزادان زیر ۶ ماه نمی توانند واکسن آنفولانزا تزریق کنند، همه افراد خانواده به ویژه مادر شیرده باید برای محافظت از آنها واکسینه شوند چرا که تغذیه نوزاد با شیر مادر باعث محافظت وی از این بیماری می شود. زنان باردار در هر دوره بارداری که هستند باید واکسینه شوند تا از خود و جنین خود محافظت کنند. بزرگسالان بالای ۶۵ سال نیز باید از واکسن آنفولانزای دوز بالا یا کمکی استفاده کنند.
قابل توجه است که واکسن بینی FluMist مخصوص ایمنی در برابر آنفولانزا نیز در بازار دارو وجود دارد که برای افراد بین دو تا ۴۹ سال تایید شده اما برای همه توصیه نمی شود و فقط پزشکان می توانند استفاده از آن را تجویز کنند.
دکتر پیدرا تاکید کرد که هر سال وضعیت فصل آنفولانزا غیرقابل پیش بینی است اما بهترین راه برای محافظت، واکسیناسیون است. واکسیناسیون پیش از شروع شیوع فصلی آنفولانزا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. پس از واکسیناسیون حدود دو هفته طول می کشد تا واکسن، ایمنی کامل را ایجاد کند. برای کودکانی که به دو دوز نیاز دارند، تقریباً شش هفته طول می کشد تا آنها در برابر این بیماری ایمن شوند.
مترجم: فاطمه کردی
منبع: consumer.healthday 
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا