درآمدزایی بازی های ایرانی با نفوذ نوآوری

به گزارش سیناپرس، صنعت بازی از بزرگترین صنایع فرهنگی رو به رشد در دنیا است که کشورها با استفاده از بازار آن می توانند درآمد خوبی کسب کنند. در ایران نیز بازی سازان حرفه ای و خوبی وجود دارند که استفاده از این ظرفیت منجر به رشد صنعت بازی در کشور می شود.

فن آوران آروند پاسارگاد یکی از شرکت های خلاق در حوزه بازی های موبایل است. شرکتی که خلاقیت و نوآوری را اساس کار خود قرار داده است تا با استفاده از توان نیروی متخصص گامی موثر برای حضور پررنگ ایران در صنعت بازی داشته باشد.

حمیدرضا دشتی درباره فعالیت های این شرکت خلاق گفت: طراحی و ساخت بازی های موبایلی کاری است که به بهره گیری از نیروی متخصص انجام می دهیم. استفاده از ایده های جدید، داشتن ظاهری زیبا و مناسب بودن برای همه آن چیزی است که ما در تولید محصولات به آن توجه داریم.

دشتی ادامه داد: بازی های ما بیشتر جنبه سرگرمی دارد. اما یک بازی نیز در حوزه یادگیری داریم. البته بازی از هر نوعی که باشد بر روی پارامترهای یادگیری، تمرکز و توجه تاثیر می گذارد.

این فعال بازی‌ساز همچنین گفت: بازی ها در توسعه و ترویج فرهنگ می توانند کاربردی باشند. استفاده از المان های ایرانی و متناسب با فرهنگ کشورمان در بازی ها گسترش دهنده این موضوع است. به عنوان مثال می توان به بازی آمیرزا اشاره کرد که انواع المان های ایرانی را در موسیقی، کاراکترها، سبک بازی و محیط بازی می توان دید. این بازی از پردانلودترین بازی ها است.

دشتی با بیان اینکه اکنون این شرکت خلاق 5 بازی را تولید و به بازار عرضه کرده است، افزود: جدول مدرن، صد در صد، خوش رکاب برخی از این بازی ها هستند که با توسعه آنها سعی داریم کاربر ایرانی را ترغیب به استفاده از بازی های ایرانی کنیم.

صنعت بازی حجم بازار گسترده ای دارد و ایران جز 5 کشور اول منطقه از نظر حجم بازار این صنعت است. با این وجود صادرات بازی بسیار کم است و باید با حمایت از بازی سازان و فعالان این حوزه روی آن کار کنیم. ترکیه در سال 2008 شروع به سرمایه گذاری روی این حوزه کرد و اکنون یکی از موفق ترین کشورها در این حوزه است و 20 درصد از 100 بازی موبایلی در امریکا متعلق به این کشور است. ما نیز ظرفیت خوبی در این حوزه داریم. با سرمایه گذاری و حمایت از آن می توانیم شاهد پیشرفت خوبی باشیم.

بر اساس این گزارش، ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ایجاد خانه های خلاق و نوآوری در استان ها در پی ایجاد شبکه ها و خوشه های فناورانه مرتبط با صنایع فرهنگی از جمله حوزه بازی، سرگرمی و اسباب بازی است تا رشد و توسعه این صنایع را در کشور شاهد باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا