هواپیماهای نیمه هلیکوپتری ایتالیا در دبی

به گزارش سیناپرس به نقل ازthenationalnews، این شرکت دفاعی و هوافضای ایتالیایی هواپیمای «تیلت روتور» AW609 خود را به عنوان یک هواپیمای اختصاصی معرفی کرده است.

این هواپیمای 9 نفره قابلیت های زیادی چون شناور شدن، بلند شدن و فرود عمودی هلی کوپتر را با سرعت و ارتفاع زیاد دارد. 
«آلساندرو پروفومو»، مدیرعامل این شرکت ایتالیایی می گوید: این شرکت فرصت های خوبی را در خاورمیانه، آمریکای شمالی، اروپا، ژاپن و استرالیا برای هواپیمای AW609  مشاهده کرده که این مناطق می توانند از این هواپیمای هلی کوپتری در مناطق پرتردد و نیز برای رسیدن به مناطق دور از دسترس برای مأموریت های پزشکی استفاده کنند. 

به گزارش سیناپرس، این هلی کوپتر انعطاف پذیری بالایی دارد به طوری که قادر است در وسط شهر صعود و فرود داشته باشد و حتی در بالای ابرها با ارتفاع زیاد پرواز کند. البته این هلی کوپتر محدودیت هایی هم در زمان بارندگی یا هوای بسیار ابری دارد. اما از آن می توان به راحتی در خدمت رسانی های پزشکی، عملیات های جستجو و نجات برای انتقال فرد حادثه دیده به بیمارستان و حمل و نقل اختصاصی استفاده کرد. 


به گزارش سیناپرس، این هواپیمای ایتالیایی برای اولین بار در خارج از اروپا و آمریکا از ایتالیا به دبی منتقل شده است. هواپیمای AW609  می تواند موقعیت موتورهای خود را در کم تر از 60 ثانیه تغییر داده و در یک ساعت بیشتر از 500 کیلومتر پرواز کرده و نیز برد پروازی آن 1400 کیلومتر است.


این هواپیما در ترمینال اختصاصی نمایشگاه اکسپو 2020 پارک شده است. در سه ساعت نخست مراسم افتتاحیه نمایشگاه، این هواپیما بیش از 40 مرتبه فرود و صعود داشته که بیشتر افراد مشهور و تجار از مدل های AW139 این شرکت استفاده کرده اند. 
امارات متحده عربی بازار بسیار خوبی برای شرکت «لئوناردو» به شمار می رود که بیش از 100 هلی کوپتر این شرکت در این کشور برای حمل و نقل اختصاصی افراد، خدمات پزشکی و اجرای قانون مورد استفاده قرار می گیرند. 


به دلیل استفاده از فناوری های روز دنیا و استفاده از این هواپیماها در آینده، این شرکت در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی بسیارم ورد توجه قرار گرفته است. 

گزارش:ندا اظهری
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا