سرعت بالای آهسته ترین جانور دریایی در شکار

به گزارش سیناپرس به نقل از دیلی میل، اسب دریایی یکی از آهسته ترین جانوران دریایی است که به آهستگی هر چه تمام تر در زیر آب حرکت می کند. اما به رغم این ویژگی، سرعت بالایی در پرتاب کردن سر خود برای شکار طعمه دارد به طوری که با سرعت 0/002 ثانیه می تواند این کار را انجام دهد و مجالی برای فرار به طعمه ندهد.
این جانور دریایی ساعت های زیادی را در یک جا بی حرکت می ماند به طوری که دم خود را به حالت لنگر به مرجان ها یا جلبک های دریایی بند می کند و همواره زاویه سر رو به پایین بوده و در نزدیکی بدن قرار می گیرد. 

زمانی که احساس می کنند شکاری از کنار آنها عبور می کند، سر خود را با سرعتی باورنکردنی بالا آورده و مانند فنر پرتاب می کند. به گزارش سیناپرس،این حرکت سر اسب دریایی سریع تر از هر انقباض عضلانی در موجودات کره زمین رخ می دهد که به دلیل وجود تاندونی کشسان ایجاد می شود که جانور با استفاده از ماهیچه های پشت این کار را انجام می دهد. 

به گزارش سیناپرس، اسب دریایی در نهایت از استخوان های گردن به عنوان آغازکننده حرکت استفاده می کند که مانند تیرو کمان عمل می کند به طوری که به جانور اجازه می دهد هنگام خوردن طعمه، سر خود را بالا بیاورد. 

هنوز به درستی مشخص نیست این حرکت چگونه به اسب دریایی اجازه خوردن طعمه را می دهد. در این فرآیند، جانور به طور همزمان دهان خود را باز کرده و طعمه را می بلعد. محققان با استفاده از دوربین های با سرعت بالا و فناوری اسکن لیزری توانستند حرکت کمین اسب های دریایی را مشخص کنند. 

آنها دریافتند که این حرکت سریع و فنارمانند با جریان سریع و قدرتمند آب همراه است که به اسب دریایی کمک می کند مستقیم طعمه را وارد دهان خود کند. محققان هر حمله سریع اسب دریایی را به طعمه خود با سرعت 4 هزار عکس در ثانیه تصویربرداری کردند تا حرکت این جانور دریایی را کشف کنند.

مترجم:ندا جوادهراتی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا