اعزام 20 شرکت دانش‌بنیان به نمایشگاه جیتکس دبی

بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه فناوری اطلاعات در منطقه خاورمیانه می‌باشد که هر ساله در فصل پاییز برگزار می‌شود و متخصصان این حوزه را دور هم جمع می‌کند. ۲۰ شرکت دانش بنیان برگزیده با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در بخش فیوچر استارز این نمایشگاه که در تاریخ های 25 الی 28 مهر ۱۴۰۰ در مرکز تجارت جهانی شهر دبی برپا می شود، شرکت خواهند کرد. نمایشگاه جیتکس فرصتی استثنائی برای آشنایی با جدیدترین فناوری‌ها، ایجاد ارتباط با تولیدکنندگان مطرح دنیا و جذب سرمایه بین‌المللی را برای استارت‌آپ‌های ایرانی فراهم خواهد کرد.

بخش‌های اصلی نمایشگاه جیتکس شامل:

–    هوش مصنوعی

–   فناوری‌های مدیریت و بهره وری از  Big Data

–   راهکارهای مرتبط با فضای ابری

–    شبکه و امنیت سایبری

–    فناوری های مرتبط با بلاکچین

–    فین تک، راهکارهای مالی و …

 پس از فراخوان اولیه توسط صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت‌‌های ثبت‌نامی در دوره‌های آموزشی و توانمندسازی که به منظور حضور شایسته ایشان در این نمایشگاه برگزار شد، شرکت کردند. پس از حضور موفق در این دوره‌های کاربردی، شرکت‌های دانش‌بنیان در جلسات داوری با حضور اساتید برجسته اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور، حضور یافته و شرکت‌های منتخب برای حضور در این رویداد برجسته بین‌المللی، نهایی شدند. از جمله مهم‌ترین دوره‌های آموزشی برگزار شده می‌توان به «بررسی و بهبود مدل کسب وکار برای ارائه به سرمایه‌گذار»، «نحوه ارائه مالی به سرمایه‌گذاران بین‌المللی»، «آشنایی با سرمایه‌گذاران کشورهای عربی و فرآیند جذب سرمایه در این کشورها»، «آشنایی با کلیات حقوقی مالکیت فکری و نحوه حفاظت از ایده‌ها»، و «آشنایی با کلیدی‌ترین نکات حقوقی در انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار» اشاره کرد.

اسامی شرکت‌های منتخب اعزامی به این شرح می‌باشند: نوآوران ارتباطات سیمای امید، ایده پردازان مبتکر شریف، شتابگران فناوری گلستان، نسیم ارتباط آینده، فضا پایه کشتیار، هم پردازان نوگرای اردا، نوید آوران ویستا تام، هوشمند آرنا سورین، پشتیبانی و توسعه نرم افزار داده کاوان، ایده ورزان سیستم، فناوری های اطلاعاتی و مالی توزیع شده یکتا ققنوس پارس، فن آوری زنجیره بلوکی سبحان، هوپاد گستر صنعت، نورسان انرژی آریا، نگین سامانه هوشمند پاژ، هوژان اندیشه گستر، داده کاوان امیرکبیر، جوان اندیشان پویای قومس، تجارت الکترونیک عرش گستر و اندیشه فرتاک امیرکبیر.

صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از حضور آن‌ها در نمایشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی را در دستور کار خود قرار داده است؛ چرا که یکی از اهداف اصلی این نهاد، تسهیل مسیر تجاری‌سازی محصولات و خدمات، توسعه توانمندی‌های مدیریتی و بازاریابی، کمک به شکل‌دهی ارتباطات بین‌المللی و ورود به بازارهای خارجی با هدف بین‌المللی‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان و ورود آن‌ها به زنجیره ارزش جهانی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا