لوسی به جستجوی تروجان می رود

به گزارش سیناپرس، پیش بینی می شود این کاوشگر در طول ماموریت اولیه ۱۲ ساله خود ، از کنار یک کمربند اصلی سیارک ها و هفت تروجان عبور کند. این سیارک ها، اجسامی باستانی هستند که در چاه های گرانشی که توسط مشتری و نیروی ترکیبی تشکیل شده اند به دام افتاده اند.

لوسی با کاوش و نزدیک شدن به این سیارک ها به دانشمندان کمک می کند تا بفهمند که منظومه شمسی و سیارات ما در بازه زمانی ۴ و نیم میلیارد  سال پیش چگونه شکل گرفته اند و شرایط جهان در آن زمان چگونه بوده است.

گفتنی است پس از ورود این کاوشگر به مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا ، اعضای تیم لوسی هشت هفته گذشته را صرف آماده سازی فضاپیما برای سفر تاریخی خود کرده اند. تمام سیستم های مکانیکی ، الکتریکی و حرارتی این فضاپیما با موفقیت آزمایش شده و آنتن پرقدرت آن ، که به لوسی اجازه می دهد با زمین از میلیاردها کیلومتر دورتر،ارتباط برقرار کند ، روی آن نصب شده است.

در اوایل ماه جاری ، مهندسان پرکردن مخازن سوخت یک تنی فضاپیما را آغاز کردند که این سوخت شامل  هیدرازین (hydrazine) مایع و اکسیژن مایع می شود. به گزارش سیناپرس،به گفته مهندسین ارشد ناسا، این سوخت برای مانورهای دقیقی استفاده خواهد شد که لوسی را به سیارک های مورد نظر خود می رساند. علاوه بر این مخازن سوخت، بخش اصلی ماموریت به کمک انرژی حاصل از پنل های خورشیدی لوسی تامین خواهد شد.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است این فضاپیما در بسته بندی ویژه و سیستم حمل و نقل منحصر به فردی در اوایل اکتبر به ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال منتقل شده و در آنجا بر روی موشک United Launch Alliance Atlas V قرار گیرد.

لوسی پس از اتصال به این موشک ، از مجتمع پرتاب فضایی ۴۱ ،  سفر فضایی  چهار میلیارد مایلی خود را به این سیارک ها که از سوی ستاره شناسان با عنوان فسیل های منظومه شمسی شناخته می شوند، آغاز خواهد کرد. انتظار می رود اولین ماموریت لوسی در سال ۲۰۲۵ و آخرین پرواز برنامه ریزی شده آن در سال ۲۰۳۳ باشد. در این تصاویر، مراحل آماده سازی و بسته بندی لوسی جهت انتقال به سکوی پرتاب را مشاهده می کنید.

منبع: autoevolution