مرحله نهایی صبانو با رویکرد سلامت دیجیتال و سالمندان برگزار می‌شود

 عادل دهدشتی مدیرعامل مرکز نوآوری صبا در خصوص این رویداد گفت: بنابر ارزیابی‌های اولیه از ۳۰طرح و ایده دریافتی تعداد ۱۴ تیم به منظور داوری به مرحله دوم رویداد صبانو۲ دعوت شدند که به صورت حضوری توسط چهار داور متخصص در حوزه کسب و کار، سلامت مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ۹ تیم برگزیده و راه یافته به مرحله نهایی با حضور در جلسات توانمندسازی و کارگاه آموزشی برای ارائه استاندارد و منطبق با ماموریت‌های این مرکز، در مرحله نهایی رویداد صبانو با حضور داوران تخصصی و بازنشستگان مورد ارزیابی نهایی قرار خواهند گرفت.

دهدشتی گفت: در مرحله اول صبانو نیازهای بازنشستگان را به صورت باز مورد توجه قرار گرفت، اما در دومین رویداد با بررسی‌های تیم تحقیق و توسعه، محورهای تخصصی مورد توجه واقع شد و با توجه به اهمیت "سلامت دیجیتال"در شرایط فعلی به ویژه پاندومی کرونا و شعار جهانی "بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال" مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این دوره بیشترین تیم‌های شرکت کننده به ترتیب از استان‌های تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، کرمانشاه و بجنورد هستند. همچنین ۷۸ درصد شرکت کنندگان مرد و ۲۲ درصد خانم با میانگین تحصیلاتی کارشناسی هستند.

مدیرعامل مرکز نوآوری صبا با اشاره به محور این دوره از رویداد صبانو اظهار داشت: با توجه به محور این دوره از رویداد که بر "سلامت دیجیتال" تمرکز داشت، حوزه فعالیت تیم‌های شرکت کننده، حوزه‌های مراقبت شخصی سازی شده، پیشگیری از بیماری‌ها، تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و نظارت بر تغذیه و فعالیت بدنی را شامل می شود.

دهدشتی افزود: تیم‌های بادی آنلایزر، پابان، داناطب، شکربان، دکتر لینک، Heal wear، آسانیسم و هوش سبز (سامانه کنترل اکسیژن هوشمند و سامانه کمک پرستار هوشمند) در مرحله نهایی رویداد حضور دارند و تیم‌های برتر مورد تقدیر و حمایت قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رویداد به صورت حضوری مورد داوری قرار خواهد گرفت، پروتکل‌های بهداشتی به صورت ویژه مورد توجه بوده و براساس غربالگری انجام شده همه داوران، تیم اجرایی و شرکت کنندگان حداقل یک دوز از واکسن کویید۱۹ را تزریق و بخش قابل توجهی نیز تا پیش از رویداد دوز دوم را نیز تزریق خواهند کرد.

 این رویداد با حمایت و مشارکت صندوق بازنشستگی کشوری، معاونت علمی ریاست جمهوری و مرکز شتابدهی نوآوری برگزار می شود.

مرکز نوآوری صبا زیر نظر صندوق بازنشستگی کشور در حوزه‌های سلامت جسمی، سلامت روان، خدمات اجتماعی و فرهنگی، مشارکت اجتماعی، تفریح و سرگرمی، گردشگری، مهارت‌های زندگی، مهارت‌های تخصصی و … در حال فعالیت است و با حمایت، سرمایه‌گذاری و شتابدهی ایده‌ها و استارتاپ‌ها در تلاش برای تحقق نیازهای قشر سالمندان و بازنشستگان جامعه برای ایران سال ۱۴۲۵ است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا