رونمایی از ایستگاه فضایی چین و روسیه در ماه

به گزارش سیناپرس،به گفته مقامات آژانس فضایی روسیه،  اطلاعات اطلاعات پروژه مشترک چین و روسیه در زمینه ساخت ایستگاه فضایی در ماه، طی ماه آینده و در کنگره بین المللی فضانوردی در دبی منتشر خواهد شد.

بر این اساس نمایندگان روسیه و چین به همراه کارشناسانی از فرانسه ، ایتالیا ، هلند ، آلمان ، مالزی ، تایلند و دفتر امور فضایی سازمان ملل متحد روز دوشنبه در مورد پیش نویس این اعلامیه مذاکره کردند. گفتنی است هنوز اخباری از جزئیات این جلسه که  پشت درهای بسته انجام شد، منتشر نشده است.
در بیانیه رسمی آژانس فضایی روسیه آمده است: ‌پس از بازسازی مطابق با پیشنهادات متخصصان بین المللی ، این بیانیه برای بحث گسترده در هفتاد و دومین کنگره بین المللی فضانوردی که قرار است ۲۵ تا ۲۹ اکتبر امسال در دبی برگزار شود ، به جامعه فضایی جهان ارائه می شود.

این بیانیه از تفاهم نامه بین دولت های روسیه و چین در مورد ایجاد ایستگاه فضایی در ماه خبر داده و اعلام کرد رویکردهای متداول برای اجرای ILRS، مانند الگوهای مشارکت همه شرکای مربوطه و اصول اساسی همکاری طرفین پروژه برای پیروی از آنها را ترسیم می کند.

پیش از این مقامات فضایی روسیه و چین در کنفرانس جهانی اکتشافات فضایی GLEX-2021 در ماه ژوئن نقشه راه ILRS را ارائه کرده بودند. بر اساس طرح پیشنهادی ، ایستگاه فضایی دو کشور در ماه باید تا سال ۲۰۳۵ نهایی شود. به گزارش سیناپرس، بر این اساس در فاصله سال های ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۰ ، دو ماموریت برای تمرین و آزمایش تکنیک های فرود و حمل بار و همچنین حمل نمونه های خاک ماه به زمین انجام می شود. در ادامه و مابین سال های ۲۰۳۱ تا ۲۰۳۵ ، دو کشور با همکاری یکدیگر، زیرساخت هایی مانند سیستم های ارتباطی و همچنین منبع تغذیه ، مرکز تحقیقات و سایر تجهیزات را در مدار و سطح ماه مستقر خواهند کرد.

بر اساس اطلاعات موجود در  نقشه راه  این پروژه، زیرساخت های حمل و نقل ایستگاه شامل مرکز تحقیقات و ارائه خدمات به مریخ نوردان و یک ربات ویژه خواهد بود. چین و روسیه قصد دارند ایستگاه خود را به چندین ماه نورد  هوشمند برای کاوش در سطح ماه مجهز کنند.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا