سایه خشکسالی بر سر سد درودزن

به گزارس سیناپرس فارس ، این در حالی است که سد درودزن، آب شرب شیراز، مرودشت و زرقان را تامین می کند و مهم ترین حوضه آبریز رودخانه کُر است.

بارندگی در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته در استان فارس کاهش بیش از ۶۰ درصد داشته است.۱۴ شهر و ۵۵۸ روستای استان فارس در شرایط بحرانی قرار دارند و در شیراز هم کمبود آب پیش‌بینی می‌شود، زیرا همه دشت‌های استان با افت منابع آبی روبه‌رو هستند که سبب فرونشست در زمین‌های استان شده وتاسیسات آبرسانی را در معرض خطر قرار داده است.

سد و نیروگاه درودزن تامین کننده بخشی از آب شرب شهرستان مرودشت و کلانشهر شیراز است که روند کاهشی  ۲۵ درصدی را این روزها تجربه میکنید.در حال حاضر ٣٠ درصد از آب شرب کلانشهر شیراز و ٩٠ درصد از آب شرب شهرستان مرودشت توسط این سد تامین می‌شود.با توجه به کاهش وروی سد و کاهش نزولات جوی، امسال تقریبا یکی از خشک ترین سال‌ها را طی ٥٠ سال اخیر شاهدیم به همین دلیل از کشاورزان و مردم خواسته شده در مصرف آب شرب صرفه جویی لازم داشته باشند.

اداره‌کل محیط زیست فارس،  تور آموزشی را جهت آشنایی بیشتر اهالی رسانه، با سرچشمه و مسیر رودخانه‌ سيوند و کُر همچنین موقعیت تالاب‌های کمجان و طشک و بختگان، بررسی معاهده‌های بین المللی در رابطه با تالاب‌ها برگزارکرد که علاوه بر این موارد، خبرنگاران و عکاسان خبری به صورت میدانی با تبعات کم‌آبی سد درودزن آشنا شدند .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا