پایا، زمینه‌ساز شکوفایی دانش‌ آموزان در عرصه‌های علمی و فناوری است

 مجتبی باستان در اختتامیه لیگ علمی پایا  که به‌صورت ویدئو کنفرانس در سالن شهید سلیمانی مجتمع ولیعصر(عج) برگزار شد، با یادآوری نقش آفرینی دانش آموزان در عرصه ها و زمان های مختلف افزود: بسیج دانش آموزی از دانش آموزان می خواهد که همیشه با بصیرت دستگیر مستضعفان بوده و به‌عنوان هسته دانا و توانا و مدیران آینده نگاه جهانی داشته باشند.

وی یادآور شد: دانش آموزان باید با توجه به ظرفیت‌های و سرمایه های انسانی بی نظیر در کشور، زمینه ساز شکوفایی ایران اسلامی در تمامی زمینه ها باشند.
رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی ادامه داد: بسیج دانش آموزی پژوهش ، آموزش و تربیت را براساس بیانیه گام دوم انقلاب، سند تحول وزارت آموزش و پرورش، سند تحول بسیج سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.

بسترسازی مناسب برای رشد نخبگان
همچنین سردار مهدی رحیمی معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج گفت: هر ملتی که به خود باوری نرسد به شکوفایی نمی رسد و هر کسی که به خودباوری نرسد به وابستگی می رسد. عرصه امروز جهاد علم و فناوری با استعانت به خداوند متعال است، در بیانیه گام دوم نیز رهبری مبحث علمی را اولین توصیه خود قرار داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما برای توسعه علم و فناوری در کشور و اقتدار کشور باید به‌عنوان مرجعیت علمی جهان برسیم. ما نباید دچار اشتباه در برنامه ریزی جهت رسیدن به این هدف شویم. شاخصه اصلی مرجعیت علمی وجود دانشمندان تراز جهانی است ، همین برگزیدگان مرجعیت علمی کشور خواهند شد و باید برنامه ریزی شود تا بستر سازی مناسب برای رشد این منتخبان و نخبگان در کشور فراهم شود که این کار در دستور کار است.

معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج یادآور شد: باید زیر ساخت ها تا رساندن این دوستان به مراتب علمی بالا فراهم شود. همچنین باید روحیه جهادی در بین این نخبگان نهادینه شده و با تولید علم مرجع ساز  و در اولین مرحله نوآوری داشته و با ایثار و خودگذشتگی و عبور از مرزهای دانش به فناوری های نوین و علوم جدید دستیابیم.
در این مراسم به تیم های برتر که از رقابت بین ۳۱ هزار نفر دانش آموز انتخاب شده اند مدال و هدایایی اهدا شد. همچنین به نمایندگی از سایر استان ها از تیم تهران بزرگ حائز رتبه سوم و مدال برنز تقدیر بعمل آمد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا