۲۵ مرکز نوآوری در حوزه آب وخشکسالی شکل گرفته است

‌۲۵ مرکز نوآوری در حوزه آب وخشکسالی با حمایت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، شکل گرفت تا فضا برای ورود خلاقیت‌ها و ایده‌های کاربردی به این صنعت فراهم شود، ایده‌هایی که می‌توانند پاسخی به چالش‌های این حوزه باشند.

بسیاری دره سیلیکون آمریکا را نماد مدرن‌ترین مرکز نوآوری دنیا می‌دانند؛ نخستین جایی که روند همکاری کارآفرینان در آن کلید خورد و الگویی برای دیگر کشورها شد که به این حوزه ورود کنند. در ایران نیز در یک جهش بی‌سابقه و با تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از پیشتازان توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری، این مراکز با سرعت بالایی در نقاط مختلف کشور شکل گرفتند و رشد کردند.

مراکز نوآوری برای سرعت گرفتن روند تزریق نوآوری‌ها و ایده‌های نو به عرصه‌های فناورانه شکل گرفتند. یکی از صنایعی که نیازمند به کارگیری نوآوری‌ها است، صنعت آب و خشکسالی است. این حوزه با استفاده از فناوری‌های نوین در مسیر توسعه یافتگی قرار می‌گیرد و درصدد رفع چالش های موجود برمی‌آید.

مراکز نوآوری شامل تیم‌هایی از افراد و سایت‌هایی هستند که به‌عنوان قطب فناوری و نوآوری شناخته می‌شوند و هدف آن‌ها ایجاد زیست‌بومی از استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران، فروشندگان و موسسات آکادمیک و دانشگاهی است که قطب‌های نوآوری را ایجاد می‌کنند.

کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با حمایت از شکل گیری ۲۵ مرکز نوآوری در این حوزه در تلاش است تا مسیر ورود نوآوری‌ها به این صنعت را تسهیل کند.

پارک علم و فناوری هرمزگان، مجتمع آموزش عالی کشاورزی و دامپروری تربت جام، شرکت سام آرین اکسیر، دانشگاه فردوسی مشهد، شهرداری تهران، شرکت سرمایه گذاران تکوست، شرکت دانش بنیان سبوی دانش پارسیان، دانشگاه فسا، دانشگاه دامغان، دانشگاه صنعتی قم و دانشگاه صنعتی ارومیه از جمله این مراکز هستند.

همچنین دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر، دانشگاه خلیج فارس، پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن، مرکز آموزش عالی کاشمر، دانشگاه شهید چمران اهواز، پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان، پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در دانشگاه  پیام نور واحد هشترود، پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در دانشگاه پیام نور واحد عجب شیر، پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در دانشگاه پیام نور واحد ملکان، دانشگاه یزد، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، شرکت شبکه فرا پیوند دانش بنیان و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان نیز در این لیست قرار گرفته‌اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا