محصولات الکتریکی ولوو بدون استفاده از چرم ساخته می شود

به گزارش سیناپرس، این تغییر در حالی صورت می گیرد که این شرکت سوئدی به دنبال کاهش آسیب به محیط زیست و کشتار حیوانات بوده و قصد دارد  سهم خود در انتشار گازهای گلخانه ای جهانی را ایفا کند.

بر این اساس هدف ولوو این است که ۲۵ درصد از کل مواد موجود در خودروهای جدید بازیافت شده و بر پایه حمایت از محیط زیست ساخته شود، علاوه بر این ولوو تلاش می کند تا اطمینان حاصل شود که همه تأمین کنندگان مواد اولیه این شرکت تا سال ۲۰۲۵ از ۱۰۰ درصد انرژی تجدید پذیر استفاده می کنند.

استوارت تمپلار، مدیر بخش پایداری جهانی ولوو در این رابطه می گوید: تولید خودروهای پیشرو به این معناست که ما باید تمام حوزه های پایدار را مورد بررسی قرار دهیم. تامین منابع از جمله احترام به رفاه حیوانات، مسئول بخش مهمی از این پروسه است. حذف چرم از داخل خودروهای برقی گام بعدی ما برای حل این مشکل است. 

ولوو جایگزین های بازیافتی متعددی برای گزینه های داخلی چرم را ارائه می دهد، از جمله مواد ساخته شده از بطری های پلاستیکی، مواد منسجم زیستی و چوب پنبه هایی که می توانند بازیافت شوند. به گزارش سیناپرس، گزینه های مخلوط پشم و مواد نایلونی در تزئینات داخلی محصولات جدید ولوو مطابق با استانداردهای حمایت از حیوانات، در دسترس خواهند بود.

ولوو همچنین هدف خود را کاهش استفاده از محصولات باقیمانده از تولیدات دامی مورد استفاده در تولید پلاستیک، لاستیک، روان کننده ها و چسب ها، به عنوان بخشی از مواد و یا به عنوان یک فرآیند شیمیایی در تولید یا تصفیه مواد اعلام کرد.

از سوی دیگر باید توجه داشت که یافتن محصولات و موادی که از رفاه حیوانات حمایت می کنند برای شرکت های خودروسازی چالش برانگیز خواهد بود اما این دلیل برای اجتناب از این مسئله مهم نیست.

مترجم: حمید تعالی
منبع: autocar
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا