خطر مسمومیت بارداری در مادران مبتلا به کرونا

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران در مطالعات خود که  نتایج آن در مقاله ای تحت عنوان  ابتلا به کرونا در  بارداری و خطر پری اکلامپسی: مرور سیستماتیک و متاآنالیز در مجله زنان و زایمان آمریکا منتشر شد، اعلام کردند:  بررسی های انجام شده نشان می دهد که زنان مبتلا به عفونت کرونا در دوران بارداری ۶۲ درصد  بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به این عارضه، قرار داشتند.

دکتر رومرو و آگوستین کنده آگودلو، استاد متخصص زنان و زایمان، یافته های خود را پس از مرور ۲۸ مطالعه قبلی که شامل اطلاعات حدود ۷۴۱ هزار زن باردار، از جمله ۱۵ هزار و ۵۲۴ تشخیص عفونت کرونا بود، منتشر کردند.

دکتر رومرو در این رابطه توضیح می دهد که هر دو نوع عفونت بدون علامت و دارای علامت ابتلا به پری اکلامپسی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. با این وجود، شانس ابتلا به این عارضه در بیماران مبتلا به کرونای دارای علامت بیشتر از افرادی است که دارای بیماری بدون علامت هستند. 
پری اکلامپسی افزایش ناگهانی فشار خون پس از هفته بیستم بارداری است. علائم هشدار دهنده پره اکلامپسی، علاوه بر افزایش فشار خون، می تواند شامل سردرد، تورم در صورت و دست ها، تاری دید، درد قفسه سینه و تنگی نفس باشد.به گزارش سیناپرس، در حالی که این بیماری می تواند در عرض چند ساعت ظاهر شود، برخی از زنان علائم کمی را نشان می دهند یا هیچ علامتی ندارند.

بر اساس برآوردهای پژوهشگران، این بیماری مسئول مرگ ۷۶ هزار مادر و بیش از ۵۰۰ هزار مرگ نوزادان در هر سال است. این عارضه همچنین می تواند بر کبد، کلیه و مغز افراد نیز تأثیر بگذارد. به گزارش سیناپرس، برخی از مادران که به این عارضه مبتلا می شوند دچار تشنج شده و خونریزی داخل جمجمه را بروز می دهند که علت اصلی مرگ در کسانی است که دچار این اختلال می شوند. در برخی موارد نیز زنان دچار نابینایی شده و نوزادان این مادران تحت تأثیر این شرایط قرار گرفته و ممکن است محدودیت رشد داخل رحمی ایجاد کرده و یا در رحم بمیرند.

هرچه این بیماری در دوران بارداری زودتر شروع شود، پیامد بدتری برای نوزاد و مادر خواهد داشت.  در حالی که تحقیقات بیشتری برای تعیین مکانیسم های فیزیکی بین عفونت کرونا و پره اکلامپسی مورد نیاز است، نویسندگان می گویند متخصصان مراقبت های بهداشتی باید از این ارتباط مطلع باشند و زنان بارداری را که به کرونا مبتلا شده اند برای تشخیص زودرس پری اکلامپسی زیر نظر داشته باشند.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: news-medical.net

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا