تولید دستگاهی هوشمند برای تشخیص مشکلات قلب

این دستگاه پایش هوشمند عملکرد قلب و عروق را انجام می دهد و قادر است مولفه های اصلی عملکرد قلب مانند نوار قلب، فشار خون و سیگنال پی پی جی را اندازه گیری و ثبت کند.

هوش مصنوعی یکی از فناوری‌های به کار رفته در این محصول ایران ساخت است. با استفاده از این فناوری سیگنال های ثبت شده توسط دستگاه تحلیل می شود و هر گونه بی نظمی قلب تشخیص داده می شود.البته یک ویژگی خوب این محصول قابلیت اشتراک گذاری گزارش های الگوریتم هوش مصنوعی با پزشکان آن هم به آسانی است.

محققان کشور با نوآوری خود این دستگاه را ساختند. نوآوری این محصول چیست. قابلیت های سه دستگاه در یک دستگاه قرار داده شده است. همچنین قادر است گزارش های تحلیلی مبتنی بر الگوریتم های هوش مصنوعی ارائه کند که نقش کلیدی در تشخیص زود هنگام بی نظمی قلب دارد.

در توسعــه فنی این محصول از دانــش و تخصــص ســخت افزار و نرم افــزار بــرای طراحــی و ســاخت مدارهــای الکترونیکــی و توســعه برنامه هــای قابل اجــرا توســط پردازنده هــای روی بردهــای الکترونیکـی اسـتفاده شـده اسـت. همچنیـن بـا اسـتفاده از فنـاوری اطلاعات امـکان توسـعه برنامـه کاربـردی، برنامه هـای راه انـدازی و پشـتیبانی سـرور و الگوریتم هـای هـوش مصنوعـی بـرای تشـخیص بی نظمــی قلــب فراهــم شــده اســت.

بیماران مبتلا به بی نظمی های قلب و فشار خون با استفاده از این دستگاه به راحتی می‌توانند ثبت و پایش سیگنال ها را انجام دهند و سپس برای درمان اقدام کنند.

اسـتقبال مـردم از پلتفرم هـای ویزیـت آنلاین نشـان می دهـد کـه مـردم ترجیـح می دهنـد تشـخیص و درمـان بیمـاری در منـزل انجـام شـود.  تولید این  محصول ارزش هایـی را خلـق می کنـد و سـه دسـتگاه بـه قیمـت تقریبـا یـک دسـتگاه ارائـه می شـود.

بـا توجـه بـه قابلیـت تشـخیص هوشـمند مشـکلات قلبـی بـر پایـه هـوش مصنوعـی، نقـش علـوم شــناختی در ایــن محصول مشــهود اســت. همچنیــن سـازندگان از فنـاوری اطلاعات در بخــش حسـگر دسـتگاه، ثبــت ســیگنال و انتقـال داده های ثبت شـده بــه موبایــل و سـرور اسـتفاده کرده اند. مرکز راهبردی فناوری‌ های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از توسعه این محصول همگرا حمایت کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا