ظرفیت های فرهنگی و هنری کشور یک مزیت مهم است

مراسم امضای تفاهم نامه  همکاری مشترک بین کمیسیون ملی یونسکو و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی توسعه با موضوع همکاری در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی، با حضور دکتر حجت الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو، رییس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی ودیگر معاونان و اعضای دومجموعه روز سه شنبه 30 شهریور ماه سال جاری برگزار شد.

مشکل اصلی کشور ما بی توجهی به فرهنگ و صنایع فرهنگی است

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ابتدای این مراسم گفت: مشکل اصلی کشور ما بی توجهی به فرهنگ و صنایع فرهنگی است که  می توانند نقش مهمی در اقتصاد و تجارت جهانی داشته باشد.

به عقیده وی، ما باید در عرصه هنر و فرهنگ با بهره گیری از علم و فناوری گامهای بلندی برداریم،زیرا  فرهنگ و هنر ظرفیت بالایی برای ایجاد شغل های پایدار دارد که نیازمند به علم و فناوری است.

وی در ادامه افزود: امروزه به فعالیت های فرهنگی به عنوان یک شغل پایدار نگاه می شود و دیگر نگاه لوکس  روی این فعالیت ها نیست .
ایوبی عنوان کرد: امروزه اگر به دنبال کارآفرینی هستیم،  بی شک فرهنگ و هنر انتخاب منطقی تری است.دراین راستا نیز اروپایی ها تجربه خوبی در این زمینه دارند، چرا که آنها به خوبی توانستند علم و فناوری را در این عرصه به خدمت بگیرند.

به گفته ایوبی فعالیت پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی ارزش زیادی برای کشور دارد. از آنجایی که ایران تاریخ اثر گذاری در جهان دارد، ظرفیت بسیار قابل قبولی هم برای ایجاد توسعه پایدار در فرهنگ وجود دارد. دراین راستا نیز با توجه به بزرگترین سرمایه خود که نیروی انسانی است می توانیم برنامه ریزی های خود را جامعه عمل بپوشانیم.

با توسعه فرهنگ سرمان را در فضای اقتصادی دنیا بالا بگیریم.

ایمانی در ادامه این مراسم  گفت:  همیشه شاهد فعالیت های ارزشمند کمیسیون ملی یونسکو در عرصه های گوناگون فرهنگی و هنری بوده ایم، از سوی دیگر مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی نیز  نخستین  پارک علم و فناوری در صنایع فرهنگی است که اگر چه عمر طولانی ندارد اما به خوبی توانسته دراین مسیر قدم های بزرگی بردارد.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی افزود: در عرصه بین المللی  ظرفیت های فرهنگی و هنری کشور یک مزیت مهم به شمار می رود. برای مثال صنعت خودرو هیچ گاه مزیت نیست نمی گویم رشد آن بد است اما آن چیزی که مزیت حساب می شود  حوزه فرهنگ و هنر است که می توانیم با توسعه آن سرمان را در فضای اقتصادی دنیا بالا بگیریم.

ایمانی افزود: باید شیوه های جدیدی را برای توسعه صنایع فرهنگی به کار بگیریم. زبان امروز دنیا زبان فناوری است و ما باید با  این روش ظرفیت های فرهنگی و بالقوه خود را به دنیا عرضه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امید است با حمایت های کمیسیون ملی یونسکو در عرصه بین المللی شاهد اتفاقات خوبی باشیم و بتوانیم بیش از گذشته خود را به دنیا عرضه کنیم. با توجه به اینکه این روزها اغلب مردم دنیا  تشنه فرهنگ های اصیل و ناب هستند ما می توانیم از طریق توانمندی های کشورمان در این مسیر به موفقیت های مهمی برسیم. در ادامه مراسم این تفاهم نامه به امضا طرفین رسید .

به گزارش روابط عمومی پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی؛ گفتنی است این تفاهم نامه به منظور توسعه همکاری در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق و بهره‌گیری از  ظرفیت‌های متقابل، میان کمیسیون ملی یونسکو و پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی با محوریتراه اندازی unesco startup studio art ،تجاری سازی محصولات و خدمات صنایع خلاق و فرهنگی با استفاده از ارتباطات بین المللی ، برگزاری جایزه نوآوری در زمینه هنر و راه اندازی باشگاه صنایع  خلاق فرهنگی در فدراسیون باشگاه یونسکو ایران منعقد شد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا