خارج شدن اینترنت ماهواره‌ ای استارلینک از حالت آزمایشی

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت "اسپیس‌ایکس"(SpaceX) در توییتی نوشت که سرویس‌های اینترنت ماهواره‌ای شرکت "استارلینک" ماه آینده از نسخه بتا خارج می‌شود. "اسپیس‌ایکس" از ماه نوامبر سال گذشته یک نسخه بتا عمومی را در ایالات متحده به اجرا درآورده است.

"استارلینک" با مجموعه‌ای متشکل از بیش از ۳۰ هزار ماهواره در مدار نزدیک زمین(LEO)، اتصال پرسرعت و کم تأخیر به اینترنت را تقریباً به هر کسی در هر کجای جهان وعده می‌دهد. با این حال این شرکت برای فعالیت در هر کشور باید به دنبال تأییدیه‌های نظارتی در آن کشور باشد.

در حال حاضر اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تنها در ۱۷ کشور در قاره اروپا و قاره آمریکا در حالت نسخه بتای عمومی در دسترس قرار گرفته است. طبق اعلام وبسایت "استارلینک" در این مرحله، خدمات فقط برای تعداد محدودی از افراد در دسترس است.

اوایل سال جاری "ماسک" اعلام کرد که نسخه آزمایشی استارلینک در ماه اوت تکمیل می‌شود، در حالی که ادعا کرد که این سرویس در سال اول فعالیت بیش از ۵۰۰ هزار کاربر را جذب خواهد کرد.

این سرویس هم اکنون همچنان در حالت بتا است و تنها ۱۰۰ هزار پایانه، گیرنده ماهواره و روتر مورد نیاز برای دسترسی به این سرویس به کاربران فروخته شده است.

در حالی که توییت‌های "ماسک" معمولاً حاوی تأیید تصمیماتی است که در شرکت‌های او گرفته می‌شود و ارائه "سیستم کاملا خودران"(FSD) در خودروهای تسلا نیز توسط یک توییت مطرح شد، به نظر می‌رسد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نیز طبق این وعده به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که "ماسک" وعده داده بود این اتفاق در سال ۲۰۱۹ رخ دهد. البته "ماسک" بیشتر به اعلام مهلت‌های بسیار بلندپروازانه و عدم تحقق به موقع آنها مشهور است. اکنون نیز شرکت "اسپیس ایکس" هنوز نیاز به ارسال هزاران ماهواره برای پوشش کامل وعده داده شده‌ی "ماسک" دارد.

کاربران برای بهره بردن این سرویس باید اقدام به خرید یک ترمینال ۵۰۰ دلاری و پرداخت اشتراک ماهانه ۹۹ دلاری نمایند.

 

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا