برگزاری نشست سرمایه گذاری فناوری کشورهای D8 در اسفندماه

میلاد صدرخانلو، دبیر رویداد رویداد TIM2022 در نخستین جلسه شورای راهبری این رویداد با ارائه گزارش از دستاوردهای ادوار گذشته TIM، گفت: همرسانی و سرمایه‌گذاری‌های فناوری میان ۸ کشور مسلمان از مهمترین اهداف برگزاری رویداد TIM2022 است.

در بخش دیگر این جلسه اعضای کمیته راهبری در راستای تعیین سیاست‌های کلی رویداد TIM2022 به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند. براین‌اساس هم‌افزایی نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی و دیگر اجزای اکوسیستم نوآوری برای ایجاد گفتمان در سطح تعاملات بین‌المللی از الزامات تحقق اهداف TIM2022 برشمرده شد.

مهدی صفاری نیا، رئیس پارک فناوری پردیس نیز در این جلسه ایجاد ظرفیت استفاده از بازارهای بکر کشورهای گروه D8 برای سرمایه‌گذاران داخلی را از دیگر اهداف مهم این رویداد دانست.

چهارمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری TIM2022 در روزهای ۲ و ۳ اسفندماه ۱۴۰۰ مصادف با ۲۱ و ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ با حضور سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران داخلی و بین‌المللی در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

نشست سرمایه گذاری فناوری TIM2022 با محوریت جذب سرمایه از کشورهای عضو گروه D8 است که طی آن سرمایه‌گذاران خارجی در کنار سرمایه‌گذاران داخلی، درباره همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک روی استارت‌آپ‌ها گفت‌وگو خواهند کرد.

به نقل از روابط عمومی پارک پردیس، گروه D8، به‌عنوان سازمانی بین‌المللی جهت بهبود موقعیت کشورهای درحال‌توسعه در اقتصاد جهانی، متنوع‌سازی و ایجاد فرصت‌های جدید در روابط تجاری، افزایش مشارکت در تصمیم‌گیرها در سطح بین‌المللی و فراهم‌آوردن استاندارد زندگی بهتر بین ۸ کشور بنگلادش، مصر، اندونزی، ایران، مالزی، نیجریه، پاکستان و ترکیه رسماً ایجاد شده است. شبکه انتقال و تبادل فناوری D8-TTEN نیز به‌عنوان زیرمجموعه گروه D8 در راستای مأموریت‌هایی از قبیل ظرفیت‌سازی و انتشار اطلاعات در مورد قابلیت‌های فناوری، دستاوردها و نیازهای کشورهای عضو D8 و هماهنگی و هم‌افزایی بین کشورهای عضو، رویدادهای سالیانه «نشست سرمایه‌گذاری فناوری» را برگزار می‌کند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا