ششمین جشنواره کشوری رؤیای کهکشانی من برگزار می شود

 این جشنواره با هدف ترویج دانش نجوم و فضا، آشنایی مردم با اهمیت این دو دانش، نقش یافته‌های این حوزه‌ها در بهبود زندگی بشر، زیبایی‌های چشم نواز آسمان شب و تاثیر ادبیات و هنر در پرورش تخیل و پیشرفت جوامع بشری برگزار می‌شود.

مریم فخیمی، دبیر جشنواره «رؤیای کهکشانی من» با بیان این‌که این جشنواره شامل دو بخش است، درباره هدف رویداد گفت: بخش رقابت این جشنواره برای سنجش توانایی خلق آثار هنری برگزار نمی‌شود، بلکه هدف نهایی این رقابت آشنا کردن کودکان و نوجوانان با دانش نجوم و فضا است. به امید اینکه از میان شرکت‌کنندگان افرادی پرورش یابند که بتوانند موجب پیشرفت بیش از پیش دانش نجوم و صنعت فضایی در ایران شوند.

بخش رقابت نقاشی

وی افزود: با توجه به اینکه به منظور پاسداشت نقش بانوان در پیشرفت دانش و صنعت فضایی و همچنین ایجاد انگیزه در میان دختران و زنان برای ورود به این حوزه، شعار هفته جهانی فضا در سال ۲۰۲۱ ، توسط کمیته هفته جهانی فضا «زنان در  عرصه فضا» انتخاب شده است، موضوعات بخش رقابت نقاشی نیز متناسب با این شعار تعیین شدند.

فخیمی در این باره توضیح داد: دو عنوان «رویارویی و تعامل دختران فضانورد ایرانی با پدیده‌های ناشناخته در کشف فضای بیکران هستی و سفرهای فضایی با سفینه‌های جدید در صد سال آینده» برای شرکت در بخش رقابت نقاشی در نظر گرفته شده است.

دبیر جشنواره افزود: در این جشنواره، دوره‌های آنلاین آموزش نقاشی با محوریت نجوم و فضا با هدف افزایش توانمندی علاقمندان به نقاشی به منظور آمادگی برای شرکت در رقابت کشوری نقاشی اجرا می‌شود.

دکتر ابوالفضل عبدالهی‌فرد و دکتر فرنوش شمیلی از اعضای هیئت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز و دکتر طاسین عواطفی‌فرد داوران بخش رقابت نقاشی  خواهند بود.

علاقه‌مندان فرصت دارند تا ۱۵ آبان آثار خود را ارسال و برای اطلاع از قوانین بخش رقابت نقاشی و شیوه ارسال آثار به وبگاه انجمن نجوم آیاز مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا