ورود به مایکروسافت با اثر انگشت

به گزارش سیناپرس به نقل از دیلی میل، کمپانی مایکروسافت بعد از اعلام خبر حذف رمز عبور برای ورود کاربران، اعلام کرد که آنها می توانند با استفاده از روش های دیگر مانند اثر انگشت یا اپلیکیشن های احراز هویت به حساب کاربری خود وارد شوند. 

این اقدام توسط شرکت «ردموند» مستقر در واشنگتن در پی عرضه اولیه این ویژگی به مشتریان تجاری مایکروسافت در مارس سال جاری انجام شد. تقریبا همه کارکنان این شرکت از ویژگی های ورود بدون رمز استفاده می کنند. 

مشکل رمزهای عبور این است که می توان آنها را حدس زد یا به سرقت برد و گاهی به خاطر سپردن آنها دشوار است. تنها کاربران حقیقی می توانند از اثر انگشت خود استفاده کنند یا با استفاده از برنامه احراز هویت در تلفن خود پاسخ دهند. به گزارش سیناپرس ، البته هنوز مشخص نیست استفاده از اپلیکیشن احراز هویت تا چه اندازه امنیت دارد و در صورت هک شدن گوشی موبایل می توان از آن حفاظت کرد یا از راه دور یا بعد از سرقت قابل بازیابی است.

باوجود این، ویژگی ورود بدون رمز عبور با برخی از دستگاه ها و سیستم عامل های قدیمی مانند کنسول های Xbox 360، آفیس 2010 و ویندوز 8.1 یا جلوتر از آن کار نمی کند. رمزهای عبور اولین هدف هکرها هستند و خیلی زود قابل هک شدن اند. اما در این میان، از حساب های بانکی گرفته تا ایمیل و کارت های خرید و بازی های ویدئویی همگی با رمز عبور کار می کنند.

به گزارش سیناپرس، اما به زودی کاربران مایکروسافت قادر خواهند بود با استفاده از اپلیکیشن احراز هویت این شرکت، Windows Hello به عنوان کلید امنیتی یا کد احراز هویتی که به گوشی یا ایمیل کاربر ارسال می شود، در سیستم های Outlook، OneDrive، Family Safety و دیگر سیستم های مایکروسافت وارد شوند.این سرویس طی هفته های آینده قابل استفاده خواهد شد.

کاربرانی که از این سیستم بدون رمز استفاده کرده و دسترسی خود را به اپلیکیشن احراز هویت از دست دهند، می توانند به یکی از گزینه های ورود به سیستم استفاده کنند که از این میان می توان به تشخیص چهره به عنوان کلید امنیت فیزیکی یا پیامک یا کد ایمیل اشاره کرد. 

به گزارش سیناپرس ، به این طریق، کاربران علاوه بر وارد شدن به حساب کاربری خود در کامپیوترهای خانگی، می توانند وارد سرویس های آنلاین هم شوند. 

مترجم:ندااظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا