آنالیز بقایای انسان 4 هزار ساله توسط انسان شناسان

مطالعات و کاووش های باستان شناسان در انگلستان منجر به کشف بقایای انسانی 4 هزار ساله شد . در این کاووش ها ، بقایای فسیل شده اسکلت متعلق به یک نوجوان توسط گروهی از پژوهشگران دانشگاه ریدینگ در ویلسفورد هنج University of Reading at Wilsford Henge کشف شد . این اسکلت در دره ای کوچک که بین منطقه مشهور استون هنج Stonehenge و اوبوری Avebury قرار دارد ، به دست آمده است .

مطالعات اولیه در مورد این تدفین باستانی نشان می دهد که این نوجوان در حالت جنینی دفن شده است و گردنبندی از جنس کهربا به گردن دارد . تدفین جنینی حالتی ویژه از تدفین های رایج در دوران باستان است که در ان جسد را به شکل جنین و با پاهای جمع شده در شکم دفن می کردند . به باور برخی از کارشناسان این نوع از تدفین ها نشان دهنده وجود اعتقاد به جهان پس از مرگ در انسان های اولیه است .

در همین زمینه جیم لیری Jim Leary از پژوهشگران دانشگاه ریدینگ در گفتگو با منابع خبری اعلام کرد : " به دست آوردن این اسکلت ، کشف بسیار مهمی محسوب می شود . این یافته می تواند به ما برای دانستن نحوه زندگی انسان هائی که در دوران ساخت استون هنج به سر می برده و فعالیت های شگفت انگیزی انجام می دادند ؛ کمک کند . تجزیه و تحلیل های علمی در این حوزه می تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد جنسیت ، برنامه و رژیم غذائی وی ، تعذیه ؛ آسیب شناسی و بیماری های وی و تاریخ مرگ و دفن شدن این اسکلت به ما ارائه کند . "

در خاتمه لازم به توضیح است که در این حفاری همچنین تیغه های ساخته شده از سنگ چخماق ، سفال های دارای تزئینات ، صدف و دستبند های مسی نیز به دست امده است . در لایه های بالائی این منطقه نیز آثار و تزئینات متعلق به روم از جمله سنجاق های تزئینی این دوره کشف شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا