انسان از ۱۲۰ هزار سال قبل برای خود لباس می دوخت

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه جدید باستان شناسی نشان می دهد انسانهایی که در سواحل اقیانوس اطلس در مراکش امروزی زندگی می کردند بین ۱۲۰ تا ۹۰ هزار سال پیش از پوست حیوانات برای خود لباس می دوختند.

باستان شناسان در ابتدا تصور می کردند استخوان هایی که در این سایت وجود دارد، بقایای یک غذای باستانی بوده است. در این پروژه، پژوهشگران می خواستند استخوانهای حیوانات را تجزیه و تحلیل کنند تا بهتر بفهمند ساکنان اولیه غار Contrebandiers چه نوع رژیم غذایی داشتند، اما به جای شواهدی از یک منوی قدیمی ، بقایای ابزارهای تولید لباس را پیدا کردند. دانشمندان در مقاله جدیدی که در مجله iScience منتشر شد ، این کشف موفقیت آمیز را شرح دادند.

امیلی هالت ، سرپرست این تیم پژهشی و محقق موسسه ماکس پلانک در بیانیه مطبوعاتی گفت: این ابزارهای استخوانی دارای علائمی هستند که نشان می دهد از آنها برای تراشیدن پوست به منظور ساخت چرم و تراشیدن پوست حیوانات خزدار استفاده می شده است. به گزارش سیناپرس، ما در مطالعات خود الگویی از علایم بریده بر روی استخوان های گوشتخواران از غار Contrebandiers پیدا کردیم که نشان می داد انسان این جانوران را نه برای مصرف گوشت که به منظور استفاده از پوستشان شکار کرده بود.

برای بیان داستان تکامل انسان ، دانشمندان باید بفهمند که انسانهای اولیه چگونه با محیط جدید سازگار شده و از آن بهره برداری کرده اند زیرا برای انسان های نخستین، بقا چیزی فراتر از غذا و سرپناه بوده و آن ها برای حضور در محیط های سردتر به لباس نیاز داشتند.

محققان در کف غار Contrebandiers ، شواهدی را پیدا کردند که نشان می داد انسان در حال تراش استخوان حیوانات برای ساختن ابزارهایی است که برای تولید قطعات لباس استفاده می شود.

درمجموع ، محققان ۶۰ استخوان را که برای تراشیدن و نرم کردن پوست حیوانات خرد شده ، صاف و صیقل داده بودند ، جمع آوری کردند.

به گزارش سیناپرس، دانشمندان همچنین بقایای روباه های صحرایی ، شغال های طلایی و گربه های وحشی را کشف کردند که همه نشان می داد انسان پوست آن ها را به طور هدفمند برداشته است.

منبع: upi ، sciencealert