بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان اعطا شد

سیاوش ملکی‌فر با اعلام این خبر افزود:در حال حاضر ۶۲۶۳ شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند که در حوزه‌های مختلف فناوری، محصولات و خدمات پیشرفته‌ای را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کنند و برخی نیز وارد بازارهای بین‌المللی شده‌اند.

وی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی طبق قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، وظیفه حمایت از این شرکت‌ها را برعهده دارد، به طوری که شرکت‌هایی که به مرحله صادرات رسیده‌اند را از طریق ابزارهای تامین مالی و شرکت‌هایی که محصول تولید شده دارند اما موفق به صادرات نشدند را با ابزار تسهیلات و سرمایه‌گذاری کمک می‌کند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه، صندوق نوآوری طبق قانون برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شده است افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ خدمت در چهار قالب تسهیلات، ضمانت نامه‌ها، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌کند.

ملکی فر همچنین با اشاره به اعطا بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به دانش بنیان ها از آذر سال ۱۳۹۷ تاکنون تصریح کرد: همچنین از آذر سال ۱۳۹۷ تا پایان تیر سال جاری، تعداد ۲۴۱۵ فقره ضمانت‌نامه به مبلغ ۵۳۸۰ میلیارد تومان از طریق بانک‌های عامل برای شرکت‌های دانش بنیان صادر شده است.

وی اظهار کرد: با دریافت این ضمانت‌نامه‌ها شرکت‌های دانش بنیان موفق به انعقاد بیش از ۲۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان قرارداد با دستگاه‌های اجرایی و کارفرمایان دولتی شدند. در بحث صدور ضمانت‌نامه‌ها، فرایندهای کاری بازنگری شده و میانگین زمان صدور ضمانت‌نامه به کمتر از یک هفته کاهش یافته است.

ملکی فر بسته خدمات صادراتی صندوق نوآوری و شکوفایی را شامل توانمندسازی، شبکه‌های صادراتی و تامین مالی صادراتی نام برد و گفت: توانمندسازی صادراتی نیز شامل آموزش و مشاوره صادراتی، اخذ استانداردها و مجوزهای تخصصی و صادراتی و حفاظت از مالکیت فکری است. شبکه‌سازی صادراتی نیز شامل حمایت از حضور مستقل شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های خارجی، حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان در پاویون نمایشگاه‌های خارجی، حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های دائمی‌خارجی، برگزاری رویدادهای یکشنبه‌های صادراتی است.

وی افزود: کمک‌های توسعه‌ای و تامین مالی صادراتی شامل راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر مشترک با نهادهای متناظر/مشابه، تامین مالی شرکت‌ها و پروژه‌های صادراتی در قالب انواع تسهیلات و سرمایه‌گذاری، اعطای تسهیلات نمونه‌سازی، اعطای تسهیلات راه‌اندازی خط مونتاژ در خارج از کشور و اعطای تسهیلات جایزه صادراتی است.

ملکی‌ فر تصریح کرد: راه‌اندازی خط مونتاژ در خارج از کشور از جدیدترین تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری از اعزام و پذیرش هیات تجاری از سایرکشورها حمایت می‌کند، یادآور شد: صندوق نوآوری ۹۰ درصد هزینه‌های اعزام هیات تجاری به کشورهای مختلف را تقبل می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا