وبیناری برای معرفی شبکه بین‌المللی نانوفناوری ایمن و پایدار

 ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، انجمن علمی نانوفناوری پزشکی ایران، شبکه ایمنی نانو و کمیته استانداردسازی نانو اقدام به برگزاری وبینار "آشنایی با طرح تشکیل شبکه بین‌المللی نانوفناوری ایمن و پایدار" کرده است.

در این وبینار که در تاریخ چهارشنبه ۳۱ شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد، ضمن معرفی این شبکه بین‌المللی به فرصت‌های محتمل همکاری پیش روی محققان و فناوران کشور با این شبکه در آینده پرداخته خواهد شد.

در آخرین نشست ستاد فناوری نانو، پیشنهاد تکمیلی ایران مبنی بر ایجاد یک پلتفرم همکاری در حوزه نانوایمنی بین کشورهای اروپایی و آسیایی با عنوان "شبکه شبکه‌های نانوایمنی بین اروپا و آسیا" مطرح شد که کلیات آن پس از بحث و تبادل نظر مورد قبول اکثریت اعضا قرار گرفت و کمیته راهبری اولیه برای تدوین پیشنهاد و ارائه آن به اتحادیه اروپا تشکیل شد.

در این شبکه کشورهای ایران، تایلند و کره جنوبی از آسیا و نمایندگانی از کلاستر نانوایمنی اتحادیه اروپا و کشور اتریش حضور دارند و وظیفه آن تسهیل ارتباطات و همکاری در لایه‌های مختلف شبکه بازیگران مرتبط با نانوایمنی در دو قاره در قالب سرویس‌ها و فعالیت‌های مرتبط است.

در جلسات متعدد برگزار شده با مشارکت نمایندگان و کارشناسان متعدد از کشورهای آسیایی و اروپایی، طرح پیشنهادی در قالب یک سند تدوین و برای اخذ بازخورد عمومی منتشر شده است تا بعد از اعمال نظرات عمومی برای تصویب به اتحادیه اروپا ارائه شود.

 نمایندگان مشارکت‌کننده در تدوین این طرح از نهادهایی شامل ستاد فناوری نانو ایران، کلاستر نانوایمنی اروپا، کمیسیون تحقیقات و نوآوری اروپا، شبکه بیونانت از اتریش، شورای حاکمیتی ریسک نانو (Nano Risk Governance Council)، مالتا اینیشتیو (Malta Initiative)، انستیتو ملی سلامت و ایمنی شغلی آلمان، سازمان OECD و همچنین متخصصین و مقاماتی از کشورهای اسلوونی، دانمارک، نروژ، بلژیک، فنلاند، هلند، سوییس، فرانسه، لوکزامبورگ، اسپانیا، انگلستان و ایتالیا بوده و همچنین از طرف آسیا علاوه بر ستاد نانو، مؤسساتی شامل اکادمیا سینیکا تایوان، نانوتک تایلند، مرکز بیونانوفناوری هند، مرکز نانوفناوری فیلیپین و مؤسسه تحقیقات علوم و استاندارد کره جنوبی نقش داشته‌اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا