اولویتهای سازمان فضایی اعلام شد

محسن بهرامی در گفتگو با مهر، در مورد اولویت های سازمان فضایی ایران برای پروژه هایی که در دولت های گذشته برای این سازمان تعریف شده بود، اظهار داشت: براساس برنامه های حاکمیتی و مطابق با اسناد بالادستی نظام، نقشه جامع علمی کشور و برنامه پنجم توسعه، فعالیت خود را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه برخی برنامه های فضایی کشور دارای مصوباتی از گذشته هستند که سازمان فضایی ایران، انجام و اجرای آنها را وظیفه خود می داند، افزود: برخی برنامه های فضایی نیز نیازمند مصوبه دولت است که باید روال قانونی آن طی شود و براین اساس آن را در شورای عالی فضایی کشور مطرح خواهیم کرد.

رئیس سازمان فضایی ایران در مورد مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر جداشدن پژوهشگاه هوافضا از پژوهشگاه فضایی ایران و فعالیت این دو پژوهشگاه نیز اظهار داشت: این دو پژوهشگاه ماموریت های مختلفی دارند و به هیچ عنوان فعالیت موازی نخواهند داشت.

وی با تاکید براینکه پژوهشگاه هوافضا چند سال پیش از وزارت علوم جدا شد و به پژوهشگاه فضایی ایران منتقل شد، ادامه داد: هم اکنون با رای مجدد شورای عالی اداری، پژوهشگاه هوافضا بار دیگر به وزارت علوم بازگشته است و به طور قطع برای آن ردیف بودجه جداگانه ای درنظر گرفته خواهد شد.

بهرامی با تاکید براینکه فعالیت هر دو پژوهشگاه با ردیف های بودجه مستقل ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: این دو پژوهشگاه در گذشته و در کنار یکدیگر نیز ماموریت های متفاوتی داشتند و هم اکنون نیز با رفع ایرادات اجرایی، به فعالیت خود در زیرمجموعه وزارت خانه های علوم و ارتباطات ادامه خواهند داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا