حیات وحش پرندگان آسیب پذیر و شکننده است

دنی کائودیل، مدرک کارشناسی خود را در رشته حیات وحش و علوم شیلات با رشته فرعی جنگلداری از دانشگاه تنسی امریکا کسب کرده و سپس در  مقطع کارشناسی ارشد با موضوع زیست شناسی حیات وحش در دانشگاه ایالتی یوتا به تحصی پرداخته و این دوره را با موفقیت به پایان برد است. وی  در حال حاضردر آزمایشگاه تحقیقات حیات وحش جونیور واقع در گینسویل فلوریدا مشغول فعالیت است .

چطور شد که به حیات وحش وتحقیق در این حوزه علاقمند شدید؟

من زندگی حرفه ای ام را در سازمان حافظت حیات وحش و ماهی های فلوریدا (FWC) به عنوان یک تکنیسین در پروژه تحقیقاتی بلدرچین Babcock-Webb آغاز کردم . سپس به دانشگاه تنسی رفته و در رشته حیات وحش و علوم شیلات مشغول تحصیل شدم . طی این دوران در موسسه های مختلفی در ارتباط با حیات وحش پرندگان مشغول به فعالیت شدم و به تجربه کاری ام افزودم . از مهمترین این مراکز می توان به آژانس تحقیقاتی حیات وحش تنسی ، شرکت منابع طبیعی تنسی و سازمان خدمات حیات وحش و ماهی های امریکا اشاره کرد . پس از دریافت مدرک کارشناسی ام ، وارد دانشگاه ایالتی یوتا شدم تا در زیست شناسی حیات وحش ، تحصیلات عالیه ام را به پایان برسانم . این دانشگاه یک نهاد علمی فوق العاده برای پژوهش در زمینه حیات وحش به حساب می آید که باعث شد تا تجربه حرفه ای ام نیز افزایش پیدا کند . پس از پایان تحصیلات توانستم در پروژه نشت کشتی نفت کش Deepwater Horizon و ارزیابی خسارات وارده مشغول فعالیت شوم . سپس با کمک جیم راجرز در پروژه پژوهشی پرندگاهی که به عنوان طعمه شکار می شوند (gamebird) در سازمان حفاظت حیات وحش و ماهی های فلوریدا به تحقیق پرداختم و این فعالیت تاکنون ادامه داشته است .

در حال حاضر روی پروژه خاصی کار می کنید ؟

 در حال حاضر بر روی پروژه رژیم غذایی گرگ صحرایی امریکای شمالی (coyote) و پروژه پرورش بوقلمون های وحشی کار می کنم . البته پروژه رژیم غذایی گرگ صحرایی امریکای شمالی پروژه گسترده ای است که محدوده و زمینه های مختلفی از تنوع اندازه بدن این جانوران ، انگل هایی که در بدن آن ها زندگی می کنند و ژنتیک جمعیتی آن ها را در بر می گیرد . پروژه پرورش بوقلمون وحشی بر چگونگی فعالیت پرورش و تولید مثل این پرنده در سراسر ایالت و نحوه رفتار و عادات آن تحقیق می کند . قابل ذکر است که پرورش و تولید مثل این پرنده وحشی در نقاط مختلف این ایالت ، متفاوت است .  

اطلاعات حاصل از پژوهش های شما چگونه و توسط چه مراکزی مورد استفاده قرار می گیرند؟

اطلاعات پروژه گرگ صحرایی امریکای شمالی  ما را در کشف  پاسخ برای سوالات متعددی یاری خواهد کرد. سوالاتی مانند : چرا این گونه گرگ ها در مناطق شهری وجود دارند ؟ چرا این جانوران از نمونه های دیگرشان در ایالات غربی امریکا بزرگ تر هستند ؟ آن ها در طول سال چه مقدار غذا می خورند؟ و ….. پروژه پرورش بوقلمون وحشی نیز به چگونگی پرورش بهتر این پرنده و چگونگی تفاوت تولید مثل و پرورش آن دست خواهد یافت که برای شرکت ها و سازمان های پرورشی مفید واقع خواهد شد .

به عنوان یک پژوهشگر فعال در حوزه حیات وحش برنامه روزانه کاری تان چگونه است؟

برنامه روزانه کاری من واقعا به زمان بندی در طول سال بستگی دارد . به جز چند ماه در فصل زمستان بقیه طول سال می توانیم نسبت به بررسی و مطالعه بوقلمون های وحشی اقدام کنیم . معمولا در ماه های ژانویه و فوریه ( برابر با دی و بهمن ماه ) این پرندگان وحشی به دلیل سرمای محیط دیده نمی شوند . زمانی که در دفتر کار هستم نیز به نوشتن گزارش ها می پردازم . در ضمن من زمان زیادی را صرف مدیریت داده ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات مختلف می کنم .

بزرگترین چالش شما در مطالعه و پژوهش در حوزه حیات وحش کدام است ؟

بزرگترین چالش در زندگی حرفه ای ام ، حجم نمونه های به دست آمده است . یعنی نمونه های مورد نیاز جهت مطالعه و بررسی را که از حیات وحش به دست می آوریم ، ابتدا شکار کرده و به صورت زنده می گیریم سپس آن را اندازه گیری می کنیم و این کمی مشکل ساز است . در غیر این صورت بزرگترین چالش زندگی کاری من پژوهش است .

چه چیزی را در زندگی حرفه ای خود بیشتر دوست دارید ؟

من از فرصتی که برای کمک به ترغیب نفوذ سیاست و مدیریت حیات وحش به کار می گیرم ، لذت می برم . علاوه بر این به فعالیت های خارج از خانه بسیار علاقمند هستم. من از افرادی که با سیاست و مدیرت منابع طبیعی باعث شدند تا به این مبحث علاقمند شوم ، سپاسگذارم .  

برای کسانی که به زمینه کاری شما علاقمند هستند چه توصیه ای دارید ؟

من به این گونه افراد توصیه می کنم دانشگاهی را با برنامه مناسب منابع طبیعی از قبیل زیست شناسی حیات وحش و مدیریت حیات وحش  انتخاب کنند تا پایه ای قوی در مدیریت حیات وحش به دست آورند . در دوران تحصیل به طور داوطلبانه به فعالیت های زیست محیطی پرداخته و به عنوان کارآموز در موسسه های معتبر وارد شوند . تحصیلات عالی را در این زمینه در نظر بگیرند و بدانند که ارائه یک پایان نامه قوی نیازمند داده های درست و مناسب است و برای این مساله باید تحقیق گسترده انجام دهند . در کنار این مسایل یادگیری و آموزش مهارت هایی چون آمار و یک زبان برنامه نویسی چند منظوره (e.g., python) بسیار مفید خواهد بود البته باید بگویم این مسائل نسبت به ، بدست آوردن دانش و تجربه علمی محیط زیست در اولویت نخواهند بود .

منبع 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا