با آئودی SQ2 آشنا شوید

به گزارش سیناپرس، شرکت آئودی، خودروی SQ2 که یک شاسی بلند (SUV) به روز شده از نسل قبلی آن، فیس لیفت  Q2 است را با تغییرات جزئی وارد بازار کرد. این خودرو از نظر ظاهری تغییر چندانی نسبت به نسل پیش از خود نکرده است به طوری که اگر تصاویر آئودی SQ2 قدیمی و جدید را در کنار هم قرار دهیم، مشکل بتوان گفت که هر یک، کدام خودرو است. البته فقدان نسبی فناوری از قبیل صفحه لمسی و کمک ترکیبی در این خودرو دیده می شود.

فقط تغییرات جزئی را می توان در پنجره جلو و سپر جلوی این خودرو نسبت به نمونه قدیم آن مشاهده کرد و سپر عقب نیز کمی بازنگری شده و فقط در جزئیات تغییر کرده است به طوری که طرح چند ضلعی را در طرفین آن می توان مشاهده کرد.  
از نظر وضعیت داخلی می توان گفت آئودی بر فضای داخلی صنعت خودرو تسلط داشته و آن را حفظ کرده و در این خودرو طرح داخلی هشت ‌ضلعی را به نمایش گذاشته است. سیستم اطلاعات چند واسطه ای با ترکیبی از چرخ و دکمه ها کنترل می شود که کار با آنها آسان است و صفحه آمپر دیجیتالی ارائه شده در آن می‌تواند به نمای اسپرت تغییر پیدا کند.

به گزارش سیناپرس، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، غربیلک فرمان اسپرت و صندلی‌های اسپرت از دیگر مشخصات داخلی این خودرو است. علاوه بر این، هر چند چراغ‌ های جلوی آن به‌ صورت استاندارد از نوع ال ای دی هستند اما نمونه ‌های جدید ال ای دی ماتریکس هم به‌عنوان یک آپشن در آن ارائه شده ‌است. چراغ های عقب این کراس‌اوور اسپرت آلمانی نیز ال ای دی هستند که در تیپ‌های بالایی به راهنماهای پویا مجهز شده اند. 

موتور آئودی SQ2 مانند نمونه قدیمی تر آن، بنزینی دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که در خودروهایی از قبیل فولکس واگن گلف R، کوپرا آتکا و موارد دیگر استفاده شده است. قدرت این موتور  ۲۹۶ اسب بخار با ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است که سرعت کم آن دوهزار دور در دقیقه محاسبه شده است.

این مشخصات باعث می شود تا خودرو مذکور بتواند در کمتر ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و به به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد. دنده اوتوماتیک دینامیکی این خودرو باعث می شود تعویض دنده ها تیزتر انجام شود.
به طور کلی خودروی شاسی بلند آئودی SQ2 ماشینی مطمئن، مناسب و سریع برای جاده به حساب می آید. فرمان این خودرو دقیق بوده و با چرخش به هر سمت به خوبی می توان آن را به طور کامل کنترل کرد. 

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: autocar
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا