دنیا فقط با واکسیناسیون عمومی از ویروس کرونا ایمن می‌شود

علیرضا رئیسی در دیدار با جعفر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران افزود: این بسیار خطرناک است که اعلام شود فقط به واکسن های فایزر، مدرنا، آسترازنکا یا جانسون اند جانسون ویزای سفر به برخی کشورها صادر می شود.

وی ادامه داد: آپارتاید واکسن که برخی کشورهای بزرگ در حال دامن زدن به آن هستند جز به سود چند شرکت معدود تولید کننده این واکسن ها به نفع دنیا و سلامت مردم نخواهد بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: تا زمانی که ۷۰ درصد مردم جهان واکسینه نشوند واکسیناسیون دز سوم به مردم این کشورها نیز به نفع آنان نخواهد بود و این تبعیض آشکار آنان را از جهش های جدید کرونا ایمن نمی کند.

رئیسی گفت: پیش بینی می کنم تا سال ۲۰۲۲ دنیا درگیر کرونا باشد زیرا تا این سال فقط ۴۰ درصد جمعیت جهان واکسینه می شوند و ایمنی زمانی حاصل خواهد شد که این رقم به ۷۰ درصد برسد.

وی خطاب به نماینده سازمان جهانی بهداشت افزود: انتظار دارم این موارد را به مدیران ارشد سازمان جهانی بهداشت منعکس کنید و علیه این آپارتاید و تبعیض کمپین ایجاد شود.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: شعار سازمان  جهانی بهداشت «اولین واکسن بهترین واکسن» است در حالی که این گونه اقدامات موجب هجوم کشورها به این گونه واکسن ها و اختلال در روند واکسیناسیون می شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم سازمان جهانی بهداشت به جای سکوت به شدت با اینگونه رفتارها برخورد کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا