کنگره جراحی‌های کم‌ تهاجمی زنان و اندومتریوز برگزار می‌شود

و متخصصان زنان و زایمان، جراحی عمومی، جراحی کولورکتال و اورولوژی، پزشکان عمومی، ماماها و پرستاران شاغل در بخش‌های جراحی زنان مخاطبان اصلی این کنگره‌ هستند.

دکتر رؤیا پادمهر دبیر علمی چهارمین کنگره جراحی‌های کم‌تهاجمی زنان و اندومتریوز درباره تاریخچه این کنگره گفت: پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، نخستین کنگره جراحی‌های کم‌تهاجمی زنان و اندومتریوز را در سال 1387 برگزار کرد که پروفسور عادل شروین، دبیر علمی این کنگره بود. دومین کنگره در سال ۱۳۹۱ و با دبیری علمی پروفسور شروین برگزار شد. سومین کنگره سال ۱۳۹۵ برگزار شد و پروفسور شاهین خزعلی، جراح زنان و مدرس بین‌المللی لاپاراسکوپی پیشرفته، دبیری علمی را برعهده داشت. در کنگره‌های دوم و سوم، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز به عنوان همکار در کنار پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا حضور داشت.

دبیر علمی چهارمین کنگره جراحی‌های کم‌تهاجمی زنان و اندومتریوز، جامعه هدف این کنگره را متخصصان زنان و زایمان، جراحی عمومی، جراحی کولورکتال و اورولوژی، پزشکان عمومی، ماماها و پرستاران شاغل در بخش‌های جراحی زنان عنوان کرد.

جراح و متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ لاپاراسکوپی‌ پیشرفته و عضو هیئت علمی پژوهشگاه ابن‌سینا درباره زمان و شیوه برگزاری این کنگره گفت: این کنگره در روزهای ۷، ۸، ۱۴ و ۱۵ بهمن‌ماه 1400 برگزار می‌شود و به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا، در قالب وبینار و به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد. روز نخست این کنگره، ۷ بهمن، به جشنواره فیلم‌های جراحی‌های لاپاراسکوپی زنان، اندومتریوز و هیستروسکوپی اختصاص دارد و روزهای ۸، ۱۴ و ۱۵ بهمن‌ماه پنل‌های تخصصی، دو پنل همزمان در صبح و دو پنل همزمان در عصر برگزار می‌شود.

دکتر پادمهر گفت: در چهارمین کنگره جراحی‌های کم‌تهاجمی زنان و اندومتریوز، اساتید برجسته و نامدار ملی و بین‌المللی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و امیدواریم این کنگره نیز همانند سه کنگره پیشین پرمخاطب و بسیار مفید باشد و فرصتی مغتنم برای تبادل دستاوردها و تجارب علمی روز جهان و در حوزه جراحی‌های زنان و اندومتریوز را در اختیار جامعه پزشکی کشور قرار دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا